רצחו בגלל ריב על ראש המועצה

שני תושבי ירכא, בני 25, נאשמים כי רצחו לפני כחודשיים את תושב הכפר, כבן 30, על רקע ויכוח ביניהם שנגע להשבתו של ראש המועצה לתפקידו
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

בימים הקרובים, יוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד שני צעירים, תושבי הכפר ירכא, בני 25, החשודים שרצחו בשלהי חודש יולי השנה את תושב הכפר כבן 30. הרקע לרצח הינו סכסוך קודם בין המעורבים.

לפני כחודשיים בשעות הערב, התקבל דיווח במוקד 100 בדבר אירוע ירי בכביש המרכזי ביישוב ירכא כאשר גורמי רפואה פינו לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי גליל בנהריה שלושה מתושבי הכפר, פצוע באורח קל, השני באורח בינוני ופצוע נוסף באורח אנוש שבהמשך נקבע מותו.

בחקירה ראשונית שערכו שוטרי היחידה לחקירת פשעים במרחב אשר, עלה חשד כי שני הפצועים חשודים בביצוע מעשה הרצח ואילו הנרצח הוא הקורבן, על כן עוד באותו הלילה נעצרו השניים, תושבי ירכא. עוד נתפסו במהלך החקירה הראשונית ממצאים בהם אלות וכלי תקיפה אשר על פי החשד שימשו את החשודים.

סכסוך קודם

במהלך החקירה בה הופעלו כלים חקירתיים וטכנולוגיים סיפרו עדי הראיה כי הנרצח נחסם בעת שנהג ברכבו בכפר והותקף באלות, סכינים וירי מנשק חם ע"י החשודים שלאחר מכן נמלטו מהמקום כשהם פצועים. עוד עלה חשד כי הרקע למעשה הוא סכסוך אישי שהתגלע בין המנוח לאחד החשודים בעקבות ויכוח על רקע החלטת בג"צ מחודש יולי האחרון להשיב לתפקידו את ראש מועצת ירכא.

לבקשת המשטרה, מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בחיפה ובסוף השבוע, הגישה הפרקליטות לבית משפט השלום בחיפה הצהרת תובע נגד שני החשודים לצורך הארכת מעצרם טרם הגשת כתב אישום וכן בקשה למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

תושב חיפה רצח את חברו כי סירב לעזוב את דירתו

בשבוע שעבר הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום כנגד גאורגי ז’לקוב, בן 62, תושב העיר בגין רצח בנסיבות מחמירות ושיבושי מהלכי משפט. זאת לאחר שירה מטווח קרוב והרג את חברו דימיטרי יונגרוב בן ה-41.

על פי עובדות כתב האישום, בזמן שאשתו של הנאשם ביקרה ברוסיה, עבר המנוח להתארח וללון בביתו של הנאשם. בנוסף, במספר הזדמנויות שונות, לבקשת המנוח, נתן לו הנאשם סכומי כסף לשימושו. כאשר שבה אישתו של הנאשם מהביקור, גילתה כי המנוח מתגורר עם הנאשם ולכן עברה להתגורר במקום אחר, תוך שהיא מבקשת מהנאשם לדאוג לכך שהמנוח יעזוב את הדירה.

החליט להמית

במהלך חודש אוגוסט, כחודש לאחר חזרתה לארץ של אישתו, הגיעו השניים לדירה, אז ביקש הנאשם מאישתו להמתין לו מחוץ לבניין בזמן שהוא פועל להרחיק את המנוח. הנאשם נכנס לדירה והחל להתעמת עם המנוח בנוגע למגוריו ובנוגע לשימוש שעשה המנוח בטלפון הנייד של הנאשם.

במהלך העימות החליט הנאשם להמית את המנוח. הנאשם הוציא מהכספת אקדח, שהוא מחזיק בביתו מתוקף עבודתו כמאבטח בכרמלית, הצמיד את הקנה אל מרכז מצחו של המנוח והציע לו להתפלל. המנוח אמר לנאשם שהוא אינו מעוניין להתפלל ובשלב זה הנאשם ירה בו וגרם לפציעתו האנושה. לאחר האירוע הניח הנאשם סכין מטבח בסמוך למנוח על מנת להציג מצג שווא לפיו המנוח איים עליו בסכין טרם הירי.

על אף שהמנוח גסס, כך מתואר בכתב האישום, נמנע הנאשם להזמין לו כוחות הצלה, ורק לאחר מספר דקות ובהמלצת אישתו התקשר הנאשם למשטרה ודיווח על כך שירה במנוח.

______________________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות