תאונות עבודה – כל מה שחשוב לדעת

מה קורה אם נפצעתם במקום העבודה או חליתם בשל העיסוק שלכם? איך תוכלו לקבל את הזכויות המגיעות לכם ומה עליכם לעשות? עו"ד יובל אור עושה סדר
%d7%9e%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90 |
אילוסטרציה envato

מקום העבודה הוא הבית השני שלנו ולעיתים רבות אנחנו מבלים בו יותר מאשר בית המגורים שלנו.

להבדיל מביתנו הפרטי, בעבודה מגיעות לנו זכויות נוספות כאשר אחת מהן היא במקרה של תאונת עבודה.

תאונת עבודה הינה תאונה שהחוק מגדיר אותה שהתקיימה בזמן העבודה.

"זה יכול להיות מלצרית שהחליקה במסעדה שבה היא עובדת" מסביר עו"ד יובל אור ומוסיף כי, למרות מה שנהוג לחשוב, לא רק תאונות שקורות בשטח מקום העבודה, נחשבות תאונות עבודה, אלא גם אם אדם נפצע בדרכו לעבודה או בדרכו ממנה לביתו, הדבר עדיין יכול להיחשב תאונת עבודה.

מחלת מקצוע

"תאונת עבודה יכולה להיות גם מחלת מקצוע כמו עובדי רנטגן שיכולים לחלות בעקבות זמן ממושך של חשיפה לקרינה" אומר ע"ד אור ומציין כי, בכל עת בה ניתן להוכיח שהמחלה קרתה לאחר זמן עבודה ממושך בתנאים מסוימים, ניתן להכיר בתאונה כ"מחלת מקצוע".

עו"ד יובל אור אומר כי אין הכרח שיהיה חיבור ברור בין אופי התאונה לאופי העבודה, כאמור אפילו אם במהלך העבודה צפיתם מבעד לחלון משרדכם באדם שקרה לו אירוע מסוים ברחוב, והחלקתם בדרך להציל אותו, הדבר עלול להיחשב תאונת עבודה.

הדבר הראשון שיש לעשות אחרי תאונה הוא לגשת לטיפול רפואי. עורך דין יובל אור מוסיף כי מלבד שהדבר מחייב בשל מצבנו הבריאותי שאין לזלזל בו, צריך לזכור כי במידה והאירוע יגיע לבית המשפט, אזי שנוכל להוכיח שפנינו לקבלת טיפול קרוב ככל הניתן למועד התאונה ולא יהיה ניתן להפריך כך את הקשר הסיבתי בין הפגיעה לתאונה.

עו"ד יובל אור

תביעות עבודה נחלקות ל-2

תביעה אל מול הביטוח הלאומי ותביעה אל מול המעסיק או אל מול חברת הביטוח שלו, תביעה מול המעסיק היא רק במקרה שהוכחה רשלנות של המעסיק.

התנהלות בתביעות מול ביטוח לאומי היא התנהלות מורכבת הכוללת מילוי טפסים רבים, הכרות עם הליקויים הרפואיים המוגדרים בתקנות הביטוח הלאומי והכרות עם חוק הביטוח הלאומי על שלל הבירוקרטיה העמוסה מולו.

המוסד לביטוח לאומי המהווה כמוסד סוציאלי שתפקידו לבטח את כלל אזרחי המדינה במידה של תאונה או פגיעה. כאמור, מעבר לכך, תתכן תביעה בנוסף אל מול המעסיק בתנאי שתוכח רשלנות אפשר יהיה לתבוע את הביטוח של המעביד או את המעביד עצמו.

עו"ד יובל אור מדגיש כי אנחנו ניגש לתבוע את המעביד רק כאשר הייתה רשלנות מטעמו שהובילה לפגיעה.

עו"ד יובל אור מדגיש כי אין הכרה אוטומטית של התאונה בידי הביטוח הלאומי ויש לדעת מה לציין בטפסים ואיזה תיעוד רפואי לצרף.


עו"ד יובל אור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות