2 כתבי אישום על עבירות נשק בדרום

5 נאשמים, תושבי הפזורה הבדואית, נאשמים בביהמ"ש המחוזי בב"ש בהחזקה ובנשיאה של אקדחים, חלקם גם בעבירות של סחר. המדינה: "הנשק הפך למכת מדינה"
רונן לוי |
במגזר הערבי
תפיסת נשק. צילום ארכיון: משטרת ישראל

עבירות הנשק במגזר הערבי, שמובילות למקרי רצח רבים, הובילו את המשטרה בעת האחרונה ללחוץ על הגז ולנסות לקצץ במעט את כמות הנשק במגזר. לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגשו שני כתבי אישום נגד 5 נאשמים המייחסים להם ביצוע עבירות נשק.

על פי עובדות כתב האישום, גמלה בלבם של הנאשמים עבד אלקשחר, בן 43, יאסר אלטוחי, בן 26, ופריד דלדול בן 27, כולם מהפזורה הבדואית בנגב לסחור בנשק.

לפני מספר שבועות, כך מתואר בכתב האישום, לאחר תיאום, הגיעו שניים מהנאשמים למקום מפגש סמוך לחוות הסברסים שבקרבת כביש 204, בין דימונה לירוחם ומסרו שק ובו 7 אקדחים לנאשם נוסף עיזאת טראבין בן ה-24 – כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של סחר בנשק ועבירות נוספות, כל אחד לפי חלקו.

"סכנה לביטחון המדינה"

על פי עובדות כתב אישום, נוסף הנאשם חמזה אלכתנאני, בן 20 מרהט, צעד לפני כשבועיים בשול של כביש 6 סמוך לצומת בית קמה, כשהוא נושא אקדח חצי אוטומטי FN טעון ב-11 כדורים, באופן שמעיד על נכונות להשתמש בו בטווח קרוב. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות נשק נשיאה והובלה. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

בבקשת המעצר צוין, כי עבירות שמבוצעות באמצעות נשק חם הפכו למכת המדינה והאזור וגובות קורבנות רבים בנפש. אם ישוחררו הנאשמים, "נשקפת סכנה לבטחון הציבור ואף בטחון המדינה, בפרט לנוכח האלימות בנשק הגואה ופושה במחוזותינו" נכתב.

חשד: בא לרצוח ונרצח

אתמול (יום א') פורסם כי ירין מסילתי, תושב נתניה, בן 24, נדקר למוות במוצאי שבת, לאחר, כך על פי החשד, שהגיע מצויד באקדח לירות על בני משפחה יריבה, אך בעקבות מעצור בנשק לא הצליח לירות ונדקר. במשטרה עצרו חמישה חשודים במעשה. החקירה עד כה העלתה כי הרקע לאירוע הינו, ככל הנראה, סכסוך בין עבריינים על סמים וחוב כספי.

אתמול בשעות הערב התקבל דיווח על דקירות ברחוב אלקלעי בנתניה, צוות מד”א שהגיע למקום איתר את הנרצח עם פציעות חודרות ללא סימני חיים וקבעו את מותו. פראמדיקית מד”א נטלי בנט סיפרה: “כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות חודרות ומדממות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. פצוע נוסף שהיה בזירה ונפגע באורח קל בגפיים טופל במקום ופונה במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים”.

חמוש באקדח לקרב סכינים

מחקירת המשטרה עלה כי מסילתי הגיע אתמול למקום כשהוא חמוש באקדח, ככל הנראה במטרה לירות מהרחוב לעבר בני משפחה שהיו בחצר ביתם. אבל היה לו מעצור בנשק. בני המשפחה שהבחינו בו מנסה לירות בהם, קפצו מעל חומה החלו עימו בקטטה במהלכה אחד מהם שלף סכין ודקר אותו למוות, בזירת האירוע אותרו כלי הנשק. עוד עלה, כי רק לפני מספר שבועות הגיע הנרצח לאותו רחוב ונעצר על ידי המשטרה בחשד לניסיון רצח, אולם שוחרר לאחר שלא נמצאו כל ראיות לכך.

למקום האירוע הגיעו בשלב מסוים בני משפחת הנרצח, והחלו להתעמת עם השוטרים ואחת מהם אף טענה כי החשודים ברצח הם אלה שהזמינו אותו להגיע ועשו לו כיפה אדומה. “לא מגיע לו למות, הוא בחור טוב, כולם אהבו אותו”, צעקה קרובת המשפחה. עוד סיפרה קרובת המשפחה כי אשתו של הנרצח בהיריון ואמורה ללדת בקרוב.

_________________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות