בן ה-16 רצח פדופיל: "המעשה המוסרי האמיתי הראשון שלי"

הנער, תושב השרון, חשוד כי דקר למוות את חיים ויזמן, 42, לפני כחודש בביתו שבנתניה. החקירה העלתה כי הכיר את הקורבן, פדופיל מורשע, ברשת החברתית וקבע לפגוש אותו
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי מרכז יוגש היום (יום א') כתב אישום וצד זאת גם בקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד נער בן 16, תושב השרון על רצח. הנער יואשם כי לפני כחודש רצח בביתו בנתניה את חיים ויזמן, בן 42, בעל עבר פלילי של עבירות מין. כתב האישום ייחס לו רצח באכזריות מיוחדת. במחשבו האישי של הנער נמצא טקסט בו תיאר את מעשה הרצח. "אני עדיין מתלבט אם לעשות את זה שוב", כתב הנער. "להתחיל דפוס. ככה, אולי, אקבל קצת יותר תשומת לב מהציבור. אגרום לאנשים לפחד. וזהו זה. הנה זה. כתוב. שחור על גבי לבן. המעשה המוסרי האמיתי הראשון שלי."

לפני כחודש, התגלתה גופתו של הקורבן חיים ויזמן בדירתו בנתניה ע"י שני צעירים שהגיעו לביתו. חוקרי המשטרה שהוזעקו למקום הבחינו כי הקורבן נדקר באמצעות סכין מספר רב של פעמים בכל חלקי גופו וכי נעשה ניסיון להצית את המקום, במטרה לטשטש ראיות. חקירת האירוע הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שרון אשר החלה מיד באיסוף ראיות מהזירה תוך שימוש באמצעים פורנזיים וטכנולוגיים שונים.

רצח אכזרי

הראיות שנאספו הצביעו על הנאשם כמי שהיה האחרון שהיה בקשר עם הקורבן ואף הגיע לדירתו בסמוך למועד הרצח. הנאשם נעצר לפני כשלושה שבועות ובחיפוש בביתו נמצאו פריטים הקושרים אותו לאירוע. בחקירתו הראשונית הכחיש כל קשר לאירוע אך בהמשך שינה גרסתו ומסר כי הכיר את הקרבן כחודש לפני דרך האינטרנט והסכים להיפגש איתו בביתו אך בפגישה הותקף ע"י הקרבן ודקר אותו מתוך הגנה עצמית.

גרסה זו הופרכה ע"י צוות החקירה לאור תיעוד בו נראה הנאשם כשהוא רוכש את הסכין באמצעותה ביצע את הרצח והמפגש שלו עם הקורבן דקות ספורות לפני ביצוע המעשה המיוחס, כמות הדקירות וניסיון ההצתה של הזירה. מעצרו של הנאשם הוארך מעת לעת כשהחקירה לוותה ע"י פרקליט מפרקליטות מחוז מרכז. היום כאמור, יוגש נגד הנער כתב אישום חמור בעבירה של רצח באכזריות מיוחדת ועבירות נוספות.

מכתב האישום עלה כי כאשר היו בתוך הדירה, החל מתפתח ביניהם אקט מיני, במסגרתו שאל הנאשם את המנוח: "מוכן להפתעה שלך?" המנוח השיב בחיוב, בהתאם לבקשת הנאשם, שכב המנוח על בטנו ערום במיטתו. אז, פקד הנאשם בנימה פתיינית "לא להציץ!" תוך הצגת מצג שווא לפיו בכוונתו לקיים עמו יחסי מין. המנוח עשה כדבריו המשיב ועצם את עיניו.

על פי האישום, בשל חששו מכך שגבו של המנוח יהיה קשיח מדי לנעיצת סכין, הורה הנאשם למנוח "תסתובב". המנוח הסתובב כאשר ידיו מונחות על עיניו. בשלב זה, הוציא הנאשם את הסכין מהתיק ודקר את המנוח בעוצמה באמצעות הסכין, זאת למרות שהמנוח ניסה להתנגד והתחנן בפניו כי יפסיק. הנאשם דקר את המנוח כ 30 פעם עד שגרם למותו.

"המעשה המוסרי שלי"

לאחר מכן, כך מתואר, ירד הנאשם מהמיטה ונכנס למקלחת שבדירה, שם שטף את הדם שהיה על גופו והתלבש. בהמשך לקח הנאשם מארנקו של המנוח כסף המזומן שהיה בתוכו, וכן, יצר באמצעות סכין, צלב קרס על גבי סמרטוט רצפה שהיה בדירה, והניחו בכיור במטבח הדירה. לפני שיצא מהדירה, שפך הנאשם משקה אלכוהולי על חפצים שונים בדירה ועל גופתו של המנוח, וניסה באמצעות מצת לשרוף את הדירה. כתוצאה ממעשיו נשרפו חלק מן החפצים שהיו בדירה וכן מכנסיו של המנוח.

לאחר מכן יצא מהדירה, השליך את המפתחות, מחק את חשבון האינסטגרם דרכו הכיר את המנוח, וכן ביצע פעולות נוספות הנוגעות לדואר האלקטרוני שהיה מקושר לאינסטגרם זאת במטרה לשבש את החקירה.

בנוסף על כן, למחרת האירוע, כתב הנאשם במחשבו האישי, על פני מספר עמודים, תיאור מפורט של מעשיו בערב הקודם בדירתו של המנוח: "הם פספסו את צלב הקרס שחרטתי על מגבת ושמתי בכיור. במקום דיי בולט, לעניות דעתי. אם לא היו מפספסים, הרצח היה מקבל קצת יותר קרדיט מכמה ימים של תהילה עד שפשע אחר יתפוס את מקומו. אני עדיין מתלבט אם לעשות את זה שוב. להתחיל דפוס. ככה, אולי, אקבל קצת יותר תשומת לב מהציבור. אגרום לאנשים לפחד. וזהו זה. הנה זה. כתוב. שחור על גבי לבן. המעשה המוסרי האמיתי הראשון שלי."

הנרצח, בעל רקע של עבירות מין נמצא מת בדירתו

מקרה הרצח אירע בחודש שעבר, ב-9 באוגוסט. אז, דווח, כי גבר בן 42, בעל רקע של עבירות מין בבני נוער, נמצא  ללא רוח חיים כשעליו סימני דקירה בדירה בנתניה. במשטרה בדקו האם מדובר במפגש מיני שהסתבך או על רקע עברו של הגבר. את הגופה מצאו נער ונערה שהגיעו לדירתו.

סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר התקבל הדיווח במד”א ובמשטרה מנער ונערה שהגיעו לביתו של הגבר שמצאו אותו מוטל על המיטה ועם דקירות על גופו. צוות מד”א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של הגבר. פראמדיק מד”א יקי חג’ג’ סיפר: “כשנכנסנו לדירה ראינו את גבר שוכב מחוסר הכרה עם סימני אלימות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו”.

___________________________________________________________________

עו”ד אביעד לנצ’נר

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות