ככה נלחמים בבריונות בכביש? תקף נהג ונידון לשל"צ

ביהמ"ש השלום בי-ם ביטל את הרשעתו של תושב העיר, 66, שבמהלך מריבה בכביש היכה ושבר את שיניו של נהג אחר. הסיבה: פרנסתו כנהג ציבורי תיפגע אם יוכתם בפלילים
אייל חן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בירושלים, דוד שאול גבאי ריכטר, גזר 80 שעות של"צ וביטל את הרשעתו בפלילים של תושב ירושלים בן 66, שבמהלך מריבה בין נהגים לאחר שהוכה על ידי המתלונן ובתגובה היכה אותו ואף שבר לו את השיניים. השופט ביטל את הרשעתו מאחר ומדובר בנהג רכב ציבורי, דבר שיכול לפגוע בפרנסתו של הנאשם.

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות ובעובדות בכתב האישום, בכך שסמוך למאפיית אנג'ל בירושלים, החל ויכוח בין הנאשם, שנהג ברכבו הפרטי, לבין המתלונן, שנהג ברכב מסחרי. במהלך האירוע, ירד המתלונן מרכבו והכה את הנאשם בשני אגרופים בעת שהנאשם ישב ברכבו, וחזר לרכב שלו. אז, ירד הנאשם מרכבו, ניגש למתלונן והחל להכותו באמצעות אגרופיו לפנים.

כתוצאה מכך, כך לפי כתב האישום, שיניו של המתלונן התנדנדו והוא נדרש להליך של עקירת שיניים ותיקון שן תותבת. לאחר מכן יצא המתלונן מהרכב והתעמת עם הנאשם, אשר נפל על הרצפה ושבר את האגן. בגין מעשים אלה, הורשע הנאשם בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש.

בעידנא דריתחא

התביעה טענה כי יש להטיל על הנאשם עונש בתחתית מתחם המתחיל בעבודות שירות ועד 18 חודשי מאסר, נוכח נסיבות ביצוע העבירה ובהתחשב בגילו ובהיעדר עברו הפלילי של הנאשם ובאת כוח המאשימה סברה כי לא ניתן לסיים את התיק ללא הרשעה. מאידך, ביקש הסניגור לאמץ את המלצת שירות המבחן ולסיים את ההליך ללא הרשעה.

השופט ריכטר ציין כי מדובר בעבירה שנעברה בעידנא דריתחא כחלק מתופעה של בריונות בכביש. "המתלונן הוא שתקף את הנאשם", כתב השופט, "והנאשם הגיב, גם אם בצורה מופרזת. אלא שלאחר מכן, הלם המתלונן בנאשם וזה שבר את אגן הירכיים. הנאשם גרם נזק למתלונן, וצריך היה כאדם שגילו אינו צעיר, להימנע מהתעמתות מיותרת עם המתלונן, למען עצמו ולמען המתלונן. חבלותיהם של שני הצדדים הן העדות לסתמיות האירוע ולהיותו מיותר. הנאשם אחראי למעשיו".

עוד צוין בהחלטה כי מדובר בנאשם כבן 66 שאין לו כל רישום פלילי. "לכל אורך חייו", כתב השופט, "תפקד באופן חיובי ונורמטיבי ואף מצטיין – שירת שירות צבאי מלא, עבד במשך עשרות שנים באותה עבודה וגידל משפחה. שירות המבחן התרשם מכשל חד פעמי שאינו מאפיין את הלכותיו של הנאשם כמו גם את ערכיו, וכן התרשם מקבלת אחריות מלאה. הנאשם נפל קרבן למתלונן תחילה, וטעה בכך שהגיב לאחר שהמתלונן התרחק. בסופו של יום נחבל הנאשם קשות ונדמה שהאלימות שהופעלה כלפיו, קשה בהרבה מזו שהפעיל ביחס למתלונן".

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד שאול גבאי ריכטר

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות