לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד עמרן דבאח, 45, תושב ת"א-יפו, זאת בגין חבלה בכוונה מחמירה והחזקת נשק לאחר שבעקבות סכסוך תקף את אחיו וירה לעברו. הפרקליטות מבקשת להותיר את דבאח במעצר עד תום ההליכים נגדו בסך מסוכנתו. "הוא תקף את אחיו תוך התפרצות זעם בלתי נשלטת", נכתב בבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט.
מכתב האישום, עלה כי הנאשם התגורר יחד עם אשתו ובנותיו בבית קרקע במתחם ביפו, בסמוך אליהם במתחם התגוררו אמו ואחיו של הנאשם. לפני כשבועיים וחצי, בעת שהנאשם ואחיו שהו במתחם, התפתח ויכוח בין השניים, וזאת על רקע שהנאשם סבר כי אחיו ירק לעברו. בנסיבות אלו, נטל הנאשם אלה עשויה עץ ותקף באמצעותה את אחיו יחד עם אחרים.
לעיני האם
לאחר מכן, כך לפי המפורט בכתב האישום, נטל הנאשם אקדח חצי אוטומטי (CZ) – אותו החזיק בביתו שלא כדין, וירה לעבר אחיו בעוד אמם ניצבת בסמוך להם. "במעשיו אלה גרם הנאשם למתלונן חבלה חמורה", נטען בכתב האישום.
הפרקליטות מבקשת להותיר את הנאשם במעצר עד תום ההליכים בעניינו. בבקשת הארכת המעצר נכתב בין היתר כך: "מסוכנות המשיב נלמדת גם מנסיבות המקרה: המשיב תקף את אחיו תוך התפרצות זעם בלתי נשלטת. תקיפה זו בוצעה בצוותא יחד עם אחרים. התקיפה בוצעה הן באמצעות אלות, והן באמצעות אקדח, בו הצטייד המשיב במהלך התקיפה. המשיב ירה לעבר גופו של אחיו מטווח קצר – כשאמם עומדת בסמוך להם – פגע ברגלו הימנית וגרם לו חבלה חמורה".
מהו העונש על שריפת דלת במשרד עוה”ד?
מוקדם יותר היום (יום ד') פורסם כי שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אברהם אליקים, גזר 200 שעות שירות לתועלת הציבור (של”צ), על תושב הצפון, בן 75, ללא עבר פלילי שהצית את דלת משרד עורך דינו בעקבות סכסוך כספי. השופט לא קבע פיצוי לטובת המתלונן לאחר שהנאשם פיצה את העורך דין.
הנאשם הודה בעובדות כתב אישום והורשע בשתי עבירות הצתה ובעבירה של היזק בזדון על רקע סכסוך עם עו"ד שייצג אותו בהליכים משפטיים.
“נסיבות חריגות”
השופט אליקים, שהחליט להסתפק בעונש של”צ בלבד, ציין כי אין צורך להכביר במילים על מסוכנותה של עבירת ההצתה שהיא בעלת פוטנציאל גרימת נזק גדול, גם במקרה בו העבירה כוונה כלפי רכוש, ובכל הפעמים בסמוך לשעה 4 לפנות בוקר.
לדברי השופט, במקרה זה “קיימות נסיבות חריגות ויש במקרה זה יש להעדיף את שיקולי השיקום על פני שיקולי גמול והרתעה ויש לתת לנאשם המבוגר שמעד פעם ראשונה בחייו הזדמנות לשוב למוטב ולעודד את השינוי החיובי בהתנהגותו והירתמותו לשיתוף פעולה”.
______________________________________________________________