המשרד להגנת הסביבה: "הרפסודה הלבנה באילת פוגעת בחוף"

בניסיון לצמצם את הפגיעה במפרץ אילת הוצא צו לפינוי מבנה "הרפסודה הלבנה" שהוקם בים ללא היתרים ותוכניות, ומהווה פגיעה בסביבה החופית הרגישה באזור
המבנה בחוף אילת. צילום: המשרד להגנת הסביבה.

המשרד להגנת הסביבה מצמצם את הפגיעה במפרץ אילת והוציא צו לפינוי מבנה "הרפסודה הלבנה" שהוקם בים ללא היתרים ותוכניות, ומהווה פגיעה בסביבה החופית הרגישה של מפרץ אילת. "לאחר מספר התראות שהמשרד הוציא שלא בוצעו, הם החלו לפעול לפינוי המבנה שמהווה פגיעה בסביבה החופית הרגישה של מפרץ אילת והם לא יסכימו למצב שבו מבנה בלתי חוקי מוצב בים שיוחזר למצבו הטבעי ככל הניתן", אמרו במשרד להגנת הסביבה.

המשרד להגנת הסביבה הוציא צו להסרת פגיעה בסביבה החופית למבנה "הרפסודה הלבנה" באילת. זאת, בתוקף סמכותו לפי סעיף 9 לחוק שמירת הסביבה החופית, ולאחר שהוצאה התראה לבעלי המבנה ולאחר מתן זכות השימוע טרם הוצאת הצו. משלא בוצע אף לא השלב הראשון שנדרש בסיכום השימוע והתברר כי בעלי המבנה אינם מתכוונים לשתף פעולה, הוציא המשרד צו לפינוי המבנה מהים, לא יאוחר מסוף חודש באוקטובר.

צו סילוק

צו הסילוק שהוצא, בחתימת סמנכ"ל בכיר לאכיפה במשרד להגנת הסביבה, דורש את הסרת המבנה על כל חלקיו מהים וכן נקיטת האמצעים הדרושים לשיקום הסביבה החופית על מנת להשיב את המצב בים לקדמותו – ללא עמודים, מתקנים וחלקים שונים, תוך הותרת הקרקעית טבעית ללא כל פסולת.

מבנה "הרפסודה הלבנה" ממוקם בים מחוץ לשובר הגלים המזרחי של המרינה באילת. הוא נבנה ללא היתר בנייה כנדרש וללא תוכנית תקפה החלה על השטח במקום זה.

המבנה מהווה פגיעה בסביבה החופית וגורם, בין השאר, לפגיעה במערכות האקולוגיות הטבעיות המתקיימות בסביבה החופית, לסיכון או נזק לבתי גידול של צומח או בעלי חיים ימיים ולרבייתם, וכן פגיעה בחזות הים הטבעי והייחודי ומבט מהחוף אל הים. כמו-כן המבנה מהווה סכנה לבטיחות כלי השיט, על פי חוות דעת של רשות הספנות והנמלים.

במשרד להגנת הסביבה ציינו כי "לאחר מספר התראות שהמשרד הוציא שלא בוצעו, הם החלו לפעול לפינוי המבנה שמהווה פגיעה בסביבה החופית הרגישה של מפרץ אילת והם לא יסכימו למצב שבו מבנה בלתי חוקי מוצב בים שיוחזר למצבו הטבעי ככל הניתן".


עו"ד ליאור דץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות