אישום: דרס למוות רוכב אופניים והפקיר אותו

מחמוד יחיא, 33 מטייבה, נאשם בעבירה של הפקרה אחרי פגיעה שהובילה למותו של רוכב אופניים בכביש 444. לאחר מעצרו התברר כי לחובתו 17 הרשעות תעבורה
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום כנגד מחמוד יחיא, בן 33 מטייבה, בגין עבירה של הפקרה אחרי פגיעה, לאחר שדרס רוכב אופניים והפקיר אותו בזירת התאונה, כאשר מאוחר יותר נקבע מותו של הרוכב.

על פי כתב האישום, המנוח רכב על אופנים חשמליים, בכביש 444 מכיוון דרום לצפון נגד כיוון התנועה, בשולי כביש עירוני, כאשר פנס אופניו דולק.

באותה העת נהג הנאשם נסע על השול הימני ולאחר כ- 200 מטרים, כאשר אין רכב נוסף בכביש פגע עם חזית רכבו במנוח.

כתוצאה מהתאונה, נגרם נזק כבד לרכב הכולל, בין היתר, ניפוץ שמשה קדמית ומעיכה קשה של מכסה המנוע.

הודה בפגיעה

הנאשם, נטען באישום, לא עצר כדי לעמוד על תוצאות התאונה ולא הזעיק עזרה, אלא המשיך בנסיעתו, החביא את הרכב במחסן אשר בבעלותו ונסע לטולכרם.

לאחר התאונה הובהל המנוח לבית החולים שם נקבע מותו.

בחקירתו הודה הנאשם בפגיעה במנוח. בעת מעצרו, טען המשיב כי סבר שאולי פגע בבעל חיים.

בחקירתו, כבר טען המשיב כי היה מדובר בשעת לילה מאוחרת והיה שם חשוך מאוד ואמר כי היו במקום זריקות אבנים והוא חשב בתחילה שנפגע מאבן ולכן לא עצר במקום, מפחד שיתקפו אותו. לאחר האירוע, נסע המשיב למחסן קרוב שבבעלותו, החנה את הרכב ונסע לחפש אחר חלפים לרכבו בשעות הלילה בטול כרם, ללא הצלחה.

לטענת המשיב, הוא הבין מהאינטרנט כי אדם נפגע אתמול בכביש והבין שפגע באדם ולכן הסגיר את עצמו למשטרה.

17 הרשעות קודמות

הנאשם, אשר נוהג משנת 2005, צבר לחובתו 17 הרשעות תעבורה. הוא הורשע לפני 10 שנים בעבירה של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה ונגזרו עליו שישה חודשי מאסר שרוצו בעבודות שירות.

כמו כן, לנאשם עבר פלילי בעבירות גניבה, היזק לרכוש במזיד וחפירה ללא רישיון.

במקביל לכתב האישום הוגשה בקשה לפסילת רישיון הנהיגה של הנאשם עד לתום ההליכים. "העובדה כי המשיב המשיך בנהיגה לאחר שפגע באופן חמור באדם, בעת שלא היה רכב נוסף במקום האירוע, מבלי להגיש כל סיוע, מצביעה על שיקול דעת לקוי במיוחד, אשר יש בו כדי ללמד על סיכון מצדו לעוברי דרך. לאחר האירוע, נמלט המשיב לטול כרם. במהלך השעות לאחר הפגיעה, בוצעו פעולות לאיתור המשיב בביתו ודרך בני משפחה. המשיב חזר לישראל והסגיר את עצמו בבוקר", נכתב בבקשה.


עו"ד אביעד חייט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות