מניירות לסמארטפונים – על המהפכה החיונית בדיני מזונות ומשמורת

מדוע יש צורך, שלא לומר הכרח, לנצל את הפלטפורמות הדיגיטליות שהעולם החדש מציע עבור התנהלות נכונה ויעילה יותר לאחר גירושין?
עו"ד יהונתן קניר |
עו"ד יהונתן קניר, עו"ד מילי אינידיג

כעורכי דין המתמחים בדיני משפחה ומייצגים הורים, אמהות ואבות כאחד, בהליכי גירושין, אחת הסוגיות הרגישות ביותר הנן ילדי הצדדים.ברור לכולנו איך נראה קו הסיום של תיק הגירושין, בין אם צורתו היא הסכם גירושין ובין אם פס"ד שיפוטי; גובה דמי המזונות, סוגי ההוצאות, חלוקת החבות בהוצאות המיוחדות, אופן התשלום, מועדי התשלום וכיוצא בזה – כל אלו ידועים, אך מה קורה בין ההורים ביום שאחרי הסכם הגירושין? מה קורה רגע לאחר שיבש הדיו על הסכם הגירושין או על פסה"ד?  

החלטה שיפוטית או הסכם הגירושין אינם אלא המסגרת לקביעת החבות וחלוקת המזונות, אך העולם הדיגיטלי מזמן לנו עולם חדש ומלא אפשרויות, בעיקר באופן שבו יכולים הורים לילדים ליצוק תוכן וליתן מענה לחיים הדינאמיים שבגידול הילדים בשני בתים נפרדים, לניהול יעיל של המשקים הנפרדים אצל כ"א מההורים ולתת מענה נגיש, פשוט, שקוף ואמין להתנהלות בין שני הורים לילדים משותפים.

 

למען הדוגמא בלבד, הנה סעיף אחד מתוך פסק דין קלאסי של כב' ביהמ"ש לענייני משפחה בנושא מזונות ילדים:

 width=
פסקה מפסק דין מזונות

 

במנותק מהקביעה בדבר חיובו של כ"א מההורים בתשלומי מזונות, הוצאות רפואיות, והוצאות חינוכיות, אנו נחשפים למציאות שמחייבת בסריקה, שמירה, מעקב וניהול אסמכתאות לתשלום.

הצורך במעקב אחר אסמכתאות שנשלחו ושולמו או לא שולמו, ואילו מתוכן ישולמו לידי ההורה השני ואילו ישולמו ישירות לידי גורם נותן השירות –כל אלו מהווים כר פורה למאבקים ומריבות בין הורים, עוד לפני שהתחלנו לדון בחלוקת זמני השהות.

יותר מדי נושאים, קטנים כגדולים, דורשים מענה יום יומי ביחס לילדים המשותפים, נושאים רבים שבהם נדרשים בני הזוג הפרודים להתנהל בשיתוף פעולה ובמינימום חיכוכים ומחלוקות – באופן המדגיש מדוע הגיעה העת למהפכה תפיסתית, הגיעה השעה והזמן להביא למדינת ישראל כלי עבודה יעיל ופשוט, התואם את החיים הדיגיטליים שלנו.

 

בדיוק כפי שאפליקציית Waze חוללה מהפכה ביחס לבעיית העומס בכבישים באופן שבו פתרה (באופן כמעט מוחלט) את הצורך בהגעה ממקום למקום תוך חישוב זמני ההגעה וניהול לו"ז פגישות צפוף – כך גם אפליקציית Familist, שפותחה ביוזמתה של עוה"ד מילי אינדיג, נועדה לתת מענה לשני הורים המתנהלים במשקי בית נפרדים ואורח חיים שונה לחלוטין, תוך ניהול הוצאות הילדים, ע"י אפיק למסירת הודעות, מחשבונים, תיעוד חשבוניות, תזכורות למועדי תשלום וכיוצא בזה.

אנו נמצאים בעולם טכנולוגי ומשפטי חדש, על כל המשתמע מכך, וגם אודות לפסק דינו של ביהמ"ש העליון (בע"מ 919/15), שיצר מציאות חדשה בכל נושא חלוקת מזונות והוצאות הילדים, אנחנו למדים על הצורך בניהול הוצאותיהם השוטפות של הילדים – הוצאות תלויות שהות, הוצאות שאינן תלויות שהות, הוצאות מיוחדות, על צרכים הכרחיים וצרכים אחרים – באופן יעיל וחדשני יותר.

 

ברוכים הבאים וברוכות הבאות למהפכה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות