הודעה לעיתונות – שער הכניסה שלך לתקשורת

אחד הכלים הכי משמעותיים בעבודת יחסי הציבור הוא העיתונות. הדרך לתודעה הציבורית עוברת דרך ערוצי הטלוויזיה ואתרי החדשות השונים. הדרך לפנות לעיתונאים צריכה להיעשות באמצעות הודעה לעיתונות. אמנם אינכם חייבים להיות כתבים מחוננים אבל אתם חייבים לעניין את העיתונאי בסיפור מעניין ועסיסי שהוא יוכל להפוך לאייטם בתכנית כזאת או אחרת.  

אין ספק שנוף עולם המשפט השתנה משמעותית לאורך זמן. כיום, כל תיק משפטי, ללא קשר לגודלו, עובר בדיקה לא רק בבית המשפט, אלא גם בתקשורת, מה שמוביל למה שמכונה "משפט ציבורי".

אמנם מצופה משופטים להישאר בלתי משוחדים ולא מושפעים מנרטיבים תקשורתיים, אך קשה לקבוע אם אידיאל זה נשמר באופן עקבי בפועל.

בהתחשב בתשומת הלב התקשורתית סביב כמעט כל תיק משפטי, חיוני שמשרדי עורכי דין יעבדו בשיתוף פעולה הדוק עם משרדי יחסי ציבור לעורכי דין דוגמאת אימפקט שמנהל מולי ארי.

חברות כאלה מציעות את המומחיות שלהן בתחומי משפט שונים, מה שהופך את השירותים שלהן למועילים ביותר עבור עורכי דין, בין אם הם פועלים במסגרת פרקטיקה עצמאית קטנה או במשרדי עורכי דין גדולים.

היחסים בין התקשורת למשרדי יחסי ציבור הם סימביוטיים.

על אנשי החדשות לייצר תוכן מעניין ואיכותי על בסיס יומיומי ועל אנשי היח"צ ליצור באז מספיק מעניין סביב הלקוח שלהם במה שצפוי להגדיל את קהל לקוחותיו או לחשוף אותו לקהלים חדשים.

אייטם מקרן שימשוך אליו קוראים, ימשוך אילכם את הלקוחות והכי חשוב- ללא תשלום נוסף.

ריכזנו עבורכם כמה טיפים לכתיבת הודעה לעיתונות

סיפור 

זה נכון שאתם כעורכי דין  מעוניינים בראש ובראשונה לקדם את הפירמה שלכם ולדחוף אותה כמה שיותר גבוה במעלה התודעה הציבורית אבל העיתונאי תפקידו אחר והוא אמון על לייצר סיפורים מעניינים שיהיו להם קוראים או צופים או מאזינים ולכן עליכם להתמקד בסיפור ולא ביחסי הציבור.

שימו לב שאתם לא "משווקים יותר מידי" אלא מציינים את המשרד שלכם בשזירה אלגנטית בתוך סיפור טוב.

במקרה שבו שלחתם תיק שעסקתם בו, השתדלו להתרכז בפרטים המושכים בסיפור ולא באילו תחומים נוספים המשרד שלכם עוסק.

עיתונות בסיסית 

בעיתונות ישנו מונח שמתאר את 5 הרכיבים הבסיסיים של כל סיפור עיתונאי

מה קרה בסיפור

מתי קרה האירוע

מיקום של האירועים

מי המעורבים בסיפור

מדוע קרה מה שקרה

חשוב מאד שההודעה שלכם תכיל את כל המרכיבים על מנת שהסיפור יובהר באופן המדויק ביותר.

כמו כן שימו לב שאתם לא "מסתירים" פרטים מגוף התקשורת או "משחקים אותה קשה להשגה", כבר בפסקה הראשונה של הודעתכם צריך להיות ברור לכתב הקורא כי מדובר בסיפור ששווה לו לפרסם אותו תחת השם שלו.

עברית 

אנא מכם, שמרו על שפה תקנית ונכונה. האנשים איתם אתם עובדים הנם כתבים שמילים הם כל חייהם וחלקם מאד יצרום לראות טעויות ושגיאות כתיב. הרבה מאד מאנשי התוכן בחברות תקשורת יכולים לקבל מושג מוטעה עליכם מעצם הכתיבה שלכם.

כותרת 

אחד הדברים החשובים ביותר וככל הנראה זה שיכריע, אולי יותר מהכל, אם תפורסם הידיעה שלכם היא הכותרת. זכרו כי עיתונאי עסוק רואה המון כותרות במהלך יום העבודה שלו ועל מנת שעיניו יתפסו דווקא על הסיפור שלכם, על ההודעה להיות מרתקת עם טעם של "עוד".

לשם כך יש להשתמש במילים אקטיביות (פעלים), בשפה ברורה ולהקפיד על כותרת קצרות ככל הניתן.

התמצות של הרעיון יסייע לקורא להתרכז במסר. בנוסף לכותרת מעניינת, השתדלו גם להוסיף ציטוט מעניין של אדם משמעותי. זכרו כי מתוך ראיון של כמה דקות טובות או מתוך נאום של שעה, במהדורה יציגו 20 שניות של משפט שאמור לייצג את הכל, ולכן השתמשו בזה בחוכמה.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות