תיעוד: נתלה על רכבת שפספס ועוכב לחקירה במשטרה

אסון נמנע בשבוע שעבר בזכות ערנותו של נהג הרכבת, שהצילה את חייו של נוסע שהשתולל ברציף וניסה להיתלות על רכבת נוסעת, לאחר שהקורקינט שלו נשאר בתוכה
רכבת נכנסת לתחנה - רכבת ישראל
רכבת ישראל, צילום: פלאש 90

אסון נמנע בשבוע שעבר, כאשר ערנותו של נהג הרכבת, הצילה את חייו של נוסע שהשתולל ברציף וניסה להיתלות על רכבת נוסעת, לאחר שהקורקינט שלו נשאר בתוך הרכבת. המשטרה עיכבה לחקירה את הנוסע.

ביום רביעי שעבר, בסמוך לשעה עשר בלילה, נוסע עם קורקינט הגיע לרציף תחנת הרכבת האשקלון, תחנת המוצא של הרכבת שיעדה באר שבע, הניח את חפציו בתוך הקרון, ויצא לרציף להמתין עד יציאת הרכבת. מסיבה שאיננה ברורה, הנוסע התמהמה ברציף ולא עלה לרכבת שהתחילה את נסיעתה כמתוכנן.

סכנה מיידית

עם תחילת נסיעתה של הרכבת, החל הנוסע להשתולל ברציף, וניסה באופן מסכן חיים להיתלות על הרכבת במרווח שבין הקטר לקרון. נהג הרכבת קאיד אבו חג'ג' זיהה את המתרחש באמצעות המראה המותקנת בקטר, ומיד ביצע בלימת חירום, עצר את הרכבת ויצא לחלץ את הנוסע. במקביל, עדכן קאיד את פיקוד הרכבות לעצור את התנועה, והזעיק את אנשי הבטחון שהגיעו תוך שניות, תישאלו אותו, ועיכבו אותו עד הגעת המשטרה.

"עם תחילת הנסיעה זיהיתי באמצעות המראה נוסע שמנסה להיתלות על הרכבת ומיד ביצעתי בלימת חירום בהתאם לנוהל", סיפר על שאירע הנהג קאיד אבו חג'ג', "במקביל הזעקתי צוותים נוספים ויצאתי לחלצו. היתלות על רכבת מהירה הנוסעת במהירות של 140 קמ"ש עלולה להסתיים באסון, ואנו מדגישים כי בכל מקרה של בעיה או ציוד שנאבד יש לפנות באופן מיידי לצוותי הרכבת או למוקד השירות הטלפוני, ואנו נסייע בהשבת האבידה בצורה בטוחה".

נעצר בתום מרדף ואז התברר: הורשע במעורבות בתאונה קטלנית

היום (יום ב’) יוגש לבית המשפט לתעבורה בצפון, כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד תושב נצרת בן 30, בבגין נהיגה בזמן פסילה, נהיגה בקלות ראש ונהיגה ברכב ללא ביטוח, לאחר שביום חמישי האחרון, נעצרו בתום מרדף ואז התגלה כי לפני תשע שנים, הוא הורשע בגרימת מותו של אדם, בתאונה קטלנית בגינה נפסל רישיונו למשך 10 שנים ונגזר עליו שנה וחצי מאסר בפועל ושנתיים לאחר שחרורו, נתפס שוב פעם נוהג בזמן פסילה, וגם אז נגזרו עליו 24 שנות פסילה, וכן 13 חודשי מאסר נוספים.

ביום חמישי לפנות ערב, הבחינו שוטרים בנהג רכב מבצע עבירת תנועה כאשר ברכבו נמצאים אשתו וילדיו הקטנים. הנהג התבקש לעצור, אולם במקום זאת הוא החל להימלט, עד אשר דרכו נחסמה. הנהג פרק רגלית מתוך הרכב ופתח במנוסה חזרה לכביש ושם הוא התפרץ לתוך רכב זר, שלא מעורב והתיישב במושב האחורי ושוטרים שהבחינו בו עצרו אותו לחקירה. בבדיקה הוברר כי מדובר כי בשנת 2012 הוא הורשע בגרימת מוות ברשלנות בתאונה קטלנית ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל ועשר שנות שלילה ושנתיים לאחר שחרורו, הוא נתפס נוהג בזמן פסילה ובשנת 2016, נגזרו עליו 24 שנות פסילה ומאסר.

___________________________________________________

עו”ד קימברלי אלון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות