תביעת לשון הרע: "הגרוש טען שאושפזתי בביה"ח פסיכיאטרי"

תושבת הדרום דורשת מבן זוגה לשעבר פיצוי בגובה 50 אלף שקלים לאחר שלדבריה טען בפני רשויות הרווחה כי היא עברה התמוטטות נפשית בניסיון לפגוע בכשרותה כהורה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לא פעם הורים שהתגרשו עושים את המוות אחד לשני, בין השאר עם תלונות למשטרה ולרווחה. תושבת הדרום הגישה בימים האחרונים תביעת לשון הרע לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בסך 50 אלף שקלים נגד הגרוש שלה, שלטענתה הוא מתעלל בה נפשית וכלכלית וכן טען בפני העובדת הסוציאלית כי התובעת אושפזה בבית חולים פסיכיאטרי. "טענה זו הינה שקרית וכל מטרתה לפגוע בתובעת פגיעה קשה לאין שיעור", כתבה האישה לבית המשפט והדגישה כי כוונת הגרוש הייתה "לפגוע בשמה וגרוע מכל, במטרה לפגוע במעמדה וכשרותה האימהית".

על פי התביעה, בין הצדדים התנהלו ומתנהלים בחצי שנה האחרונה שבעה תיקים והתובעת לטענתה נגררה ע״י הנתבע אחר הליכים משפטיים מיותרים מתוך רצונו להתעלל בתובעת הן נפשית והן כלכלית.

לטענת האישה, אלימותו הכללית של הנתבע כללה, בין היתר, הגשת תלונות שווא כנגד התובעת במשטרת ישראל, הגשת מספר תביעות לאבהות על הקטין והסדרי ראייה עם הקטין ע״י הנתבע וביטולן מיוזמתו לאחר מכן. נוסף לכל אלה, התובעת גם נאלצה להגיש מספר בקשות למתן צווי הרחקה לטענת התובעת, עקב אלימותו הפיזית, המילולית והנפשית של הנתבע כלפיה.

סירב לשלם מזונות

אף לאחר שאבהותו של הנתבע על הקטין הוכחה, הנתבע סירב בתוקף לשלם מזונות עבורו והתובעת נאלצה שוב לשאת בהוצאות שכ"ט עו״ד מיותרות על מנת שבנה הקטין יקבל את אשר מגיע לו על פי חוק.

פרט לכך, הופתעה התובעת כאשר פנתה אליה עובדת סוציאלית מטעם בית המשפט על מנת לקבל את תגובתה באשר לטענתו של הנתבע כי התובעת חזרה להתגורר יחד עם אמה בעיר ערד לאחר שעברה התמוטטות נפשית ואושפזה בבית חולים פסיכיאטרי.

טענות שקריות בפני העו"סית

"טענה זו", נכתב בתביעה שהוגשה לבית המשפט, "הינה שקרית וכל מטרתה לפגוע בתובעת פגיעה קשה לאין שיעור, זאת בהתחשב בכך שהועלתה בפני העובדת הסוציאלית במסגרת גיבוש עמדתה והכנת תסקיר לצורך קביעה שיפוטית, וכן בפני אנשים נוספים. טענתו שקרית זו של הנתבע בפני העו״סית ובפני אנשים נוספים עולה כדי הוצאת לשון הרע כהגדרתו לפי חוק איסור לשון הרע, בכוונת זדון לפגוע בשמה הטוב של התובעת וגרוע מכל, במטרה לפגוע במעמדה וכשרותה האימהית עת הועלתה ע"י הנתבע בפני העו"סית אשר התבקשה להכין תסקיר שישמש בסיס לקביעת המתווה של מפגשים בין הנתבע לבין הקטין".

לכתב התביעה שהוגש לבית המשפט צרפה האם תמליל שיחה טלפונית בין התובעת לבין העו"סית בה היא מאשרת כי הטענות השקריות כנגד התובעת אשר נטענו בפניה, ע״י הנתבע, נטענו במהלך הפגישות שהתקיימו ביניהם לצורך הכנת תסקיר להגשתו לביהמ״ש במסגרת הדיון לקביעת הסדרי ראייה עם הקטין.

__________________________________________________________

עו”ד הילה וינטרוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות