צו הריסה לגדר באורך 500 מטר בפרדס אבו סייף ביפו

המדינה ביקשה להסיר את הגדר שנבנתה שלא כחוק בשטח שנחשב לאחד ממרכזי הפשיעה הגדולים בעיר – בית המשפט נעתר לבקשה: "מפגע סביבתי של ממש"
אייל חן |
טרקטור הורס בית

פרדס אבו סייף ביפו, נחשב לאחד ממקומות מחוללי הפשיעה ביפו. חדשות לבקרים יש שם אירועי ירי וכן סחר בסמים. כעת שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב, אילת הרנוף, קיבלה את עמדת המדינה ונוציאה צו הריסה לגדר באורך של כ-500 מטר, שנבנתה בניגוד לחוק ללא היתר בניה כדין.

המדובר בבקשה למתן צו הריסה שהגישה המדינה, ביחס ל-10 מקטעים של גדר שנבנו מלוחות פח אטומים בגובה של כ-4 מטרים ובאורך של כחצי קילומטר, המקיפים מתחם בין הרחובות רובינשטיין והמחרוזת בתל אביב-יפו, הידוע בכינויו "פרדס אבו סייף".

לטענת המדינה, הגדר על כל מקטעיה נבנתה על מקרקעי המדינה תוך פלישה לקרקע השייכת לציבור, אשר יוצרת מתחם סגור בלב שכונת מגורים המהווה בין היתר אבן שואבת לפעילות פלילית, מקשה על אפשרויות האכיפה המשטרתית במקום, ועל כן יש להורות על הריסתה.

"מפגע סביבתי של ממש"

בית המשפט קיבל את עמדת המדינה, דחה את כל טענות המשיבים, ובהן הטענה לאכיפה בררנית וכן הטענה כי הגדר נבנתה לפני קום המדינה ועל פי חוקים שהיו קיימים בתקופת המנדט לא הייתה חובה לקבלת היתר בניה, קבע כי הגדר נבנתה בניגוד לחוק והורה על הריסתה.

"בעניינו", כתבה השופטת, "לא רק שמדובר במבנה בלתי חוקי, אלא שמדובר במפגע סביבתי של ממש. הגדר על מקטעיה יוצרת מתחם סגור מוקף חומה גבוהה, בלב השכונה בה הוא נמצא, מנתקת את המתחם מהסביבה, ומונעת אפשרות מעבר בין הרחובות המקיפים אותו. חלק ממקטעי הגדר תוחמים שטח שעליו מבנים/בתי מגורים, חלקם תוחמים שטחים פתוחים, חלקם שבילי מעבר".

הריסה בתוך חצי שנה

עוד הוסיפה השופטת: "כל זאת, בניגוד לתכנון הקיים ובניגוד לכל תכנון מוכר ומותר…העובדה שמוצבת בלב העיר גדר/חומה בגובה של כ-4 מטרים באורך של כ-500 מטרים, אשר סוגרת מתחם שלם שכולל ייעודי קרקע שונים ומוציאה אותו אל "מחוץ לתחום", מחוץ לסביבה הסובבת אותו, מונעת גישה אליו, מונעת אפשרות לראות דרכו ולתוכו, ומונעת מעבר בין הרחובות המקיפים אותו, כל אלה מקימים אינטרס ציבורי מיוחד בהריסת אותה גדר".

צו ההריסה עצמו יכנס לתוקפו בתוך 6 חודשים, ובהתאם להחלטה, הוא לא יחול על גדר שבנויה על מקרקעין המיועדים לאיזור מגורים מיוחד, שתוחמת חצר בית מגורים וגובהה אינו מעל 1.5 מטר.

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אילת הרנוף

_________________________________________________________

עו"ד אורן שיטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות