ירה למוות במפגין פלסטיני קיבל עבודות שירות, מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי

30 ימי מאסר שיבוצעו בעבודות שירות במסגרת צבאית, מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי זה העונש שגזר בית הדין הצבאי על לוחם צהל ששמו נאסר בפירסום שירה למוות לעבר מפגין פלסטיני לפני כשנה במהלך הפגנות על גדר המערכת בגבול רצועת עזה. האיש טיפס על הגדר ונורה הלוחם הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של ״ חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים או בריאות". הלוחם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון.
רונן חן |
הפגנות על הגדר

מפסק הדין עולה כי ב-13 ביולי 2018, במהלך הפרת סדר אלימה, ירה החייל לעבר מפר סדר הפלסטיני, מבלי שקיבל אישור כנדרש ממפקדיו ולא בהתאם להוראות הפתיחה באש, ולא בהתאם להנחיות שניתנו לו קודם לכן. הפלסטיני שהלוחם ירה לעברו נהרג בהפגנה, אך לפי פסק הדין לא נמצאו ראיות המקשרות בין הירי למותו של הפלסטיני.

בהודעת דובר צהל הלילה נאמר בין היתר כי "במסגרת החקירה לא נמצאו ראיות ברף הנדרש בפלילים, המבססות קשר סיבתי בין הירי של החייל לבין הפגיעה במפר הסדר". ובכך נימקו בצהל את ההחלטה שלא להאשים את הלוחם בעבירת המתה.

 

 width=
ההפגנות על הגדר
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות