תושב השרון חשוד בהעלמת הכנסות של 14 מיליון שקלים

סטיבן יאיר גת, תושב מושב פורת, נעצר בחשד לביצוע עבירות מס ובכך שהגיש מסמכים כוזבים להצהרת ההון שהגיש לרשויות המס. הוא שוחרר בתנאים מגבילים
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

סטיבן יאיר גת, תושב מושב פורת שבשרון, נעצר בחשד להעלמת הכנסות בסכום כולל של מיליוני שקלים. בין היתר גת חשוד כי העלים 9 מיליון שקלים מדיווחיו לרשות המסים, וכי צירף מסמכים כוזבים להצהרת ההון שהגיש לרשות המסים, בהם השמיט מעל ל- 14 מיליון שקלים. בית משפט השלום בתל אביב שחרר את החשוד בתנאים מגבילים.

מבקשת המעצר עלה כי במסגרת פעילות של פקיד שומה חקירות מרכז בשיתוף פקיד שומה נתניה, עלה החשד כי גת, העוסק בתיקון ובמכירה של מחשבים וטלפונים סלולריים, לא מדווח על מלוא הכנסותיו. בעקבות החשדות נפתחה חקירה גלויה במסגרתה נתפסו מסמכים מעסקו ומביתו של גת וגם ממייצגו. ממצאי החקירה עד כה מצביעים על כך שבין השנים 2020-2011, קיים פער של לפחות 9 מיליון שקלים בין תשלומים שהועברו מחברות האשראי לחשבונו של גת, לבין מחזוריו המדווחים.

הצהרת הון כוזבת

כמו כן, עלה כי בהצהרת ההון שהגיש גת צורפו מסמכים כוזבים, בהם אישור יתרת עו"ש מהבנק בסך כ-70 אלף שקלים, בעוד שהיתרה הנכונה עמדה על 870 אלף שקלים. על פי החשד גת צירף גם מסמך אישור מהבנק על פיו יתרת הפיקדונות שלו עומדת על 0 שקלים כאשר בפועל היתרה עומדת על 11.4 מיליון שקלים. עוד עולה כי הוא השמיט חשבון בנק נוסף מהצהרת ההון, שבו קיימת יתרה בסך 3.3 מיליון שקלים.

השופט אהרון האוזרמן שחרר את החשוד בתנאים מגבילים, בהם ערבות עצמית על סך 300 אלף שקלים, ערבות צד ג' בסך 150 אלף שקלים, הפקדת מזומן על סך 50 אלף שקלים וצו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

החשוד ביקש צו איסור פרסום על פרטיו והבקשה נדונה בבית המשפט, אולם השופט קיבל את טיעוני פקיד שומה חקירות מרכז, על פיהם יש לפרסם את שם החשוד, ובהמלצת בית המשפט החשוד חזר בו מבקשתו, והבקשה נמחקה.

האם ינוכה מס מהפסלים של אוגוסט רודן?

אתמול פורסם כי שופט בית המשפט המחוזי מרכז לוד, שמואל בורנשטין, דחה ערעור של שמואל סגל להפחתת מס לאחר שמכר שני פסלים של הפסל אוגוסט רודן בשווי של כ-40 מיליון שקלים לחברה אחרת בבעלותו. השופט בורנשטיין שחייב את סגל בהוצאות בסך 35 אלף שקלים קבע כי מדובר בעסקה מלאכותית שנועדה להפחית מס ולפיכך פקיד השומה רשאי להתעלם ממנה.

בבעלותו של שמואל סגל חמישה פסלי ברונזה של הפסל רודן אשר נרכשו על ידו בשנת 1969. בשנת 2011 מכר סגל לקבוצת ש.מ סגל בע"מ חברה בשליטתו, שני פסלים מתוך החמישה, וזאת בתמורה לסכום של 40 מיליון שקלים. הפסלים נרשמו בדוחותיה הכספיים של החברה תחת סעיף "השקעות". עוד נרשם בדוחות כי רכישת הפסלים מומנה בכספים שהתקבלו מדרסלי, כנגד שטר הון. בחודש נובמבר 2015 הועברו כל חמשת הפסלים לחו"ל.

"ללא טעם מסחרי"

השופט בורנשטיין קבע כי מכירת שני הפסלים מהמערער לחברה נעדרת כל טעם מסחרי ומטרתה היא אחת: משיכת כספים לכיסו של המערער ללא תשלום מס ובנסיבות אלה, צדק פקיד השומה שהתעלם מהעסקה, וראה את התמורה שהתקבלה מהחברה כהכנסה בידי המערער.

"בנימוקי השומה", כך נכתב בהחלטת בית המשפט, "טען המשיב כי יש למסות אותה הכנסה כהכנסה ממשכורת החייבת במס או לחילופין כהכנסה מדיבידנד בידי המערער החייבת במס. סבורני כי בנסיבות העניין, ומאחר שנראה כי משיכת הכספים על ידי המערער נעשתה יותר בכובעו כבעל מניות ולא כעובד, יש לראות בכספים שמשך מהחברה כהכנסה על כל המשתמע מכך".

______________________________________________________________

עו"ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות