גנב מטבעות דיגיטליים בשווי 22 מיליון שקל – ירצה 8 שנות מאסר

עונש תקדימי ניתן בביהמ"ש המחוזי בב"ש על אפק זרד, מאילת, שהורשע בגניבת 75 אלף מטבעות דיגיטליים של חברו שגם נידון לקנס לקופת המדינה בגובה 5 מיליון שקלים
מעיין לביא |
ביטקוין
צילום אילוסטרציה של המטבע הוירטואלי ביטקוין: פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יואל עדן גזר עונש תקדימי של 8 שנות מאסר בפועל על אפק זרד, מאילת, אשר הורשע בגניבת 75 אלף מטבעות דיגיטליים של חברו, בהיקף של כ-22 מיליון שקלים. כמו כן, השית בית המשפט על הנאשם תשלום קנס לקופת המדינה בסך של 5 מיליון שקלים, ופיצוי מקסימאלי למתלונן בסך של 258 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, זרד, ניצל את קשרי החברות שהיו לו עם המתלונן שעסק בהשקעות במטבעות מבוזרים, וכן את העובדה שהייתה לו גישה לדירתו, חדר למחשבו האישי וגנב את פרטי הארנק הדיגיטלי שלו – 75 אלף מטבעות קריפטוגרפיים מסוג DASH, שערכן באותה עת עמד על כ- 82.5$ ליחידה, ושווי השוק שלהם ביום הגניבה הסתכם במעל 22 מיליון שקלים.

גם הלבנת הון

בית המשפט המחוזי בב"ש הרשיע את הנאשם, לאחר ניהול הוכחות, בכל העבירות שיחסה לו הפרקליטות בכתב האישום של גניבה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, חדירה לחומר מחשב ועבירת ערמה ותחבולה לפי פקודת מס הכנסה, זאת לאחר שהשופט עדן קבע בהכרעת הדין, כי עדותו של הנאשם איננה אמינה והרשיע אותו באחריות לגניבת מלוא 75 אלף המטבעות.

הפרקליטות ביקשה בשלב הטיעונים לעונש מבית המשפט לקבוע בעניינו של הנאשם עונש הולם שינוע בין 12-15 שנות מאסר בפועל, פיצוי מקסימלי הקבוע בחוק למתלונן ולאור המניע הכלכלי המובהק של העבירה, להטיל עליו קנס גבוה לקופת המדינה.

"המטבע הדיגיטלי – נכס הון"

בין היתר, נטען כי "המטבע הדיגיטלי הוגדר כנכס הון, שימוש במטבעות דיגיטליים במסגרת המסחר המקוון הפך נפוץ יותר וישנו אינטרס ציבורי רב בהרתעת עבריינים מביצוע עבירות הקשורות למסחר במטבעות דיגיטליים ויצירת יציבות ובטחון מסחרי… אומנם מדובר בפלטפורמה חדשה בה בוצעה העבירה, אך הנזק שנגרם למתלונן הינו נזק "רגיל וישן", ממש כפי שהיה נגרם אילו היה נכנס הנאשם לביתו של המתלונן וגונב עשרות רבות של מיליוני שקלים".

השופט יואל עדן, כאמור, השית על הנאשם עונש של 8 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס בסך של 5 מיליון שקלים ופיצוי למתלונן בסך של 258 אלף שקלים. וציין בגזר הדין כי: "המענה העונשי לעבירות הפוגעות באפשרות ובביטחון לקיים התנהלות כלכלית באמצעות מחשב ומטבעות וירטואליים, צריך להלום את מידת הפגיעה שיש במעשים אלו ובחופש להתנהלות כלכלית זו".

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יואל עדן

__________________________________________________________

עו”ד אמיר מורשתי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות