סיכום יומי: אל תפספסו את מהדורת יום שני

כמה מהחברות מקפידות על החוק ומשלבות בעבודה אנשים עם מוגבלויות? למה שופט העליון סולברג לא ידון בערעור של בכרי על הסרט ג'נין ג'נין? ואיפה נמצאו 40 חוחיות בכלובים?
מערכת אוביטר |

והערב במהדורה – גבר בשנות ה-40 לחייו, בעל רקע של עבירות מין בבני נוער, נמצא הלילה בדירתו בנתניה, ללא רוח חיים כשעליו סימני דקירה, שופט בית המשפט העליון; נעם סולברג, החליט לקבל את בקשת מוחמד בכרי שלא לדון בערעור על פסק הדין בתביעת לשון הרע בעקבות הפצת הסרט "ג'נין ג'נין", מאסר לשני צעירים שדקרו את אחיהם הומוסקסואל, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות פרסמה נתונים אודות ייצוג הולם של אנשים עם מוגבלות בגופים ציבוריים גדולים, ונעצר חשוד באחזקת 40 ציפורים מוגנות – ורובה סער

עבריין המין נדקר

גבר בשנות ה-40 לחייו, בעל רקע של עבירות מין בבני נוער, נמצא הלילה (יום ב') בדירתו בנתניה, ללא רוח חיים, כשעליו סימני דקירה. במשטרה בודקים האם מדובר במפגש מיני שהסתבך, על רקע עברו של הגבר.

את הגופה מצאו נער ונערה שהגיעו לדירתו. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום קבע את מותו של הגבר.

שופט העליון פסל עצמו

שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, החליט לקבל את בקשתו של השחקן והבַּמאי מוחמד בכּרי, שלא לדון בַּערעור על פסק הדין, בתביעת לשון הרע, בעקבות הפצת הסרט "ג'נין ג'נין". זאת, בשל מאמר שכתב לפני 17 שנים, בו חיווה את דעתו בנושא.

השופט סולברג פסל עצמו מלדון בַּערעור אף שציין כי "חשש ממשי למשוא פנים – אין כאן", אך מטעמי
"ניקיון הדעת" כלשונו, הוא החליט להימנע מלדון בהליך.

טיפול המרה אלים

בית המשפט המחוזי בתל אביב, גזר 14 שנות מאסר בפועל, ו-100 אלף שקלים פיצוי, על צעיר בשנות ה-20 לחייו, שהודה והורשע בניסַיון לרצוח את אחיו הצעיר. על אח נוסף, שהודה והורשע, בקשירת קשר לביצוע רצח, נגזרו שש שנות מאסר.

על פי הרשעתם, לפני כשנתיים ניסו השניים לרצוח את אחיהם בן ה-16, במעון לנוער אליו ברח מהבית, על רקע נטיותיו המיניות.

האפליה לרעה ממשיכה

עוד בכותרות היום, נציבות שוויון-זכויות לאנשים עם מוגבלות, פרסמה נתונים אודות ייצוג הולם של אנשים עם מוגבלות בְּגופים ציבוריים גדולים.

מהנתונים עולה שיותר משליש מהגופים הציבוריים, ומהרשויות המקומיות, שלושים-ותשעה אחוזים, לא עומדים ביעד שנקבּע, של חמישה אחוזים, להעסקת אנשים עם מוגבלות.

בין הגופים שלא עומדים ביעד, נמצאים מפעל הפיס, בנק ישראל, מוזיאון תל אביב, הרשות לניירות ערך ועיריות בני-בְּרק ושהם.

שחרור ההחוחיות

לוחמי משמר הגבול של המשטרה, יחד עם המִנהל האזרחי ורשות הטבע והגנים, עצרו חשוד, שהחזיק בביתו בַּיישוב ענַאתַא, ארבעים ציפורים מוגנות, ונשק מסוג רובה סער.

במהלך החיפוש, איתרו השוטרים חדר בביתו של החשוד, ובו מספר רב של כלובים וחוחיות, ציפור מוגנת. שש מתוכן חוחיות לבנות, הנחשבות לזן נדיר.

בנוסף נתפּסו במקום גם ביצים של הציפורים המוגנות, שמקומן בטבע. בסך הכל הוערך שווי הציפורים שהוחזקו באופן לא חוקי, בכמאה אלף שקלים.

ועד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות