קצינה בכלא צבאי הגיעה שיכורה והתבודדה עם אסיר

תדהמה ומבוכה במשטרה הצבאית קצינה המשרתת כמפקדת כלואים בכלא 4 בצריפין הודחה מצהל לאחר שקימה קשר אסור עם כלוא על פי התחקיר הצבאי הקצינה הגיעה בשבוע שעבר בשעת לילה מאוחרת כשהיא בגילופין אל הכלא שלפה חייל אסיר – הכלוא באגף ג׳ בכלא ובמשך כשעה וחצי הם התבודדו בפינה בכלא.
רונן חן |
משטרה צבאית

הפרשה נחשפה בפני מפקד הכלא אשר קיים תחקיר שבסיומו נשפטה הקצינה בהליך שיפוט משמעתי והודחה מיידית משירות בצהל.

הסיפור נחשף הבוקר על ידי הכתב הצבאי של גלי צהל צחי דבוש על פי הדיווח הקצינה יחד עם חבריה לסגל הפיקוד וההדרכה של כלא 4 השתתפו במסיבה דל אחד מאנשי הסגל. המסיבה התקיימה במקום פרטי אזרחי ולאחריה הגיעה הקצינה לבושה בביגוד אזרחי לשערי הכלא היא נכנסה ללא על הפרעה בשל העובדה כי היא משרתת בכלא. על פי התחקיר הצבאי היא נכנסה לאגף כ׳ האגף השמור ושלפה מתא הכליאה את אחד החיילים אסיר המרצה עונש מאסר של שנתיים וחצי על עבירות סמים. על פי הדיווח השניים צעדו לעבר פינה צדדית בכלא שם הם התבודדו לטענת הקצינה בתחקיר הצבאי היא לא שכבה עם האסיר. על פי גורמים בכלא היא הודתה ששתתה אלכוהול, "קיבלה אומץ" ופעלה כפי שעשתה מבלי לחשוב יותר מדי על מעשיה והשלכותיהם. מפקדי הכלואים האחרים דיווחו על הקצינה והסיפור הגיע כאמור למפקד הכלא. מבירור שערך המפקד התברר כי היא אכן פעלה בניגוד לנהלי הכלא, היא הועמדה לדין משמעתי והודחה מצה"ל.

מצה"ל נמסר בתגובה: "הקצינה המדוברת שוחררה מהצבא עקב ביצוע סדרת פעולות שאינן עולות בקנה אחד עם המצופה ממפקדת בצה"ל. פעולות אלו עמדו בניגוד לנהלי הכלא. הקצינה עמדה לדין משמעתי ושוחררה מצה"ל".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות