חשד: קנו נשקים ששימשו למטרות פליליות

3 תושבי המרכז נעצרו בחשד כי רכשו נשקים באמצעות מסמכים מזויפים וכי בהמשך אלה הועברו לידי גורמים עבריינים. ביהמ"ש האריך את מעצרם

שלושה תושבי המרכז, נעצרו בחשד לסחר בכלי נשק, על ידי היחידה למניעת פשיעה קדם במשטרת ישראל. מעצרם הוארך עד מחר בבוקר, אז יובאו שוב להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

מזה מספר חודשים, התנהלה חקירה סמויה רחבת היקף על ידי היחידה למניעת פשיעה קדם במחוז ירושלים ובשיתוף פעולה עם יחידות נוספות בחשד לעבירות של סחר בכלי ירייה למטרות פליליות. מחקירת המקרים עולה כי מדובר בדפוס פעולה זהה במהלכו בוצעה פניה לאזרחים תמימים אשר פרסמו את כלי הירייה שברשותם למכירה תוך שהחשודים הציגו למוכרים מסמכים מזויפים שונים ביניהם רישיונות נשק, פרטי עורך דין, תעודת זהות של מעורבים אחרים, מספרי נשקים שונים ועוד. לאחר רכישת כלי הנשק, להערכת המשטרה, הועברו אותם כלים לידי ידיים עברייניות.

נעצרו בתום חקירה סמויה

עוד עלה בחקירה, כי מדובר במקרים רבים שהתרחשו במקומות שונים ברחבי הארץ וכי חלקם של העסקות הושלמו בפועל ובחלקן הסתכמו בניסיונות לביצוע רכישה הודות לחשדם של המוכרים. בנוסף עלה כי ישנם תיקי חקירה נוספים המתנהלים בצפון הארץ ולאור כך החקירה מתנהלת בשיתוף פעולה מלא עם יחידות משטרה נוספות במטרה להביא למיצוי החקירה והדין עם המעורבים.

בתחילת השבוע, הפכה החקירה גלויה ובוצע מעצרם של שלושת החשודים בפרשייה בביתם במרכז הארץ והם הועברו לחקירה במשטרה ובהמשך לכך הובאו בפני בית המשפט בירושלים שהאריך את מעצרם. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בשנית.

21 כתבי אישום באשמת סחר בנשק וסמים

בשבוע שעבר הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד 13 נאשמים הכולל עבירות של סחר בנשק בצוותא, נשיאת נשק בצוותא ועבירות נוספות. במקביל הוגש כתב אישום לביהמ"ש השלום בפתח תקווה נגד 8 נאשמים הכולל עבירות סחר בסם מסוכן ועבירות נוספות. כתבי האישום הוגשו במסגרת פרשת סחר בכלי נשק, אמצעי לחימה וסמים מסוכנים בכמויות גדולות, בה הופעל סוכן משטרתי.

על פי כתבי האישום, החל מחודש מאי 2019 ועד לאחרונה, הופעל סוכן משטרתי שמטרת פעילותו הייתה לבצע עסקאות מבוקרות של סחר באמצעי לחימה וסמים מסוכנים לצורך מיגור תופעות אסורות ומסוכנות אלו. הסוכן רכש מהנאשמים, במשך כשנה, אקדחים, רימון הלם צה"לי ומטען חבלה. כמו כן, רכש סמים מסוג קוקאין, בכמויות של עשרות גרמים בכל פעם, ומסוג MDMA, בכמויות של מאות טבליות בכל פעם.

הסוכן שהפיל אותי

במהלך העסקאות הסוכן יצר קשר עם הנאשמים במסגרת עבודתו תחת כיסוי או באופן אחר ובהמשך קיים את העסקה מול הנאשמים. באחת העסקאות רכש הסוכן משניים מהנאשמים רימון הלם צה"לי, כאשר חלק מהתשלום הועבר לחייל שסיפק את הרימון.

"מעשיהם של המשיבים", נכתב בבקשות המעצר, "נסיבות ביצוע המעשים, כשאלו נעשים לעתים בעיבורה של עיר, נגישותם של המשיבים למגוון כלי נשק מסוכנים, והקלות הבלתי נסבלת בה הוציאו אל הפועל את עסקאות ממכר הנשק, מעידים על מסוכנותם הגבוהה לביטחונו של הציבור, ועל קיומו של חשש ממשי להישנות עבירות דומות מצדם".

עוד נכתב בבקשה: "המשיבים מכרו לסוכן סם מסוכן מסוגים שונים בכמות גדולה, באופן אשר ממחיש את מידת נגישותם של המשיבים למגוון סמים מסוכנים ואת המסוכנות אשר נשקפת מהם בהיבט זה".

__________________________________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות