חפר קבר לעורכת הדין: "לא תצאי מהבית חיה"

ביהמ"ש השלום בנצרת גזר חודשיים עבודות שירות בלבד לתושב הצפון שלא היה מרוצה מהשירות שניתן על ידי עורכת הדין ואיים לרצוח אותה
רונן לוי |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בנצרת, רות שפילברג כהן, גזרה חודשיים עבודות שירות, לתושב הצפון שהורשע בעבירת איומים, על עורכת דין קרובת משפחתו שטיפלה בתיק ירושה וכעס על אופן הטיפול בתיק. השופטת הורתה לנאשם גם לפצות את עורכת הדין ב-1,500 שקלים.

בהתאם לכתב האישום המתוקן, הנאשם הנו גיסה של המתלוננת, שהינה עורכת דין אשר טיפלה לבקשת המשפחה, בבקשה לקיום צו ירושה והנאשם כעס על אופן טיפולה של המתלוננת בעניין. המתלוננת מתגוררת בסמוך לבית הנאשם בנעורה. בחודש מרץ השנה, ראו הנאשם ובנו, את בנה הקטין של המתלוננת, בן ה-9 כשהוא חוזר מבית הספר לביתו.

בנו של הנאשם צעק לקטין, והנאשם צעק אף הוא "אתה תחכה אני בא אליך". בהמשך, כך מפורט בכתב האישום, כעבור מספר שעות, הגיע הנאשם אל מחוץ לבית המתלוננת וצעק לעברה: "שרמוטה, קחבה", וקללות נוספות, ואמר לה מספר פעמים "אני אגמור אתכם, אתם לא תראו את הבוקר", "הלילה מישהו ישן בקבר".

הנאשם המשיך להשתולל ולצעוק תוך הנפת ידיים, קרא לבנו ואמר לו להביא את המחפרון. הנאשם אמר כי יחפרו להם בור, ואיים כי יקבור אותם והם לא יצאו חיים הלילה מביתם. הבן הגיע אל מחוץ לבית המתלוננת עם המחפרון, חפר בור בכביש בכניסה לבית, וחסם את הכניסה לבית בתלולית עפר. בזמן זה עמד הנאשם במקום והמשיך לקלל ולאיים כאמור.

"שחרר קיטור"

הסנגור ביקש מבית-המשפט להסתפק בתקופת מעצרו של הנאשם כ-12 ימים ולהטיל על הנאשם ענישה צופה פני עתיד בלבד. לטענתו הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה, לאחר תיקון כתב האישום, וחסך זמן שיפוטי, ואת העדת אחיו ובת זוגו, היא המתלוננת. מדובר בנאשם שאין לו עבר פלילי ובמעידה חד פעמית מצדו. עד להסתבכותו זו ניהל אורח חיים נורמטיבי לחלוטין. לפני מספר חודשים נפטר אביו, ועל רקע זה התגלע סכסוך בין הנאשם ובין אחיו ואשתו – המתלוננת. הסכסוך נפתר מאז, וכל הצדדים חתמו על הסכם סולחה ועל הסדר לחלוקת עיזבון המנוח. המתלוננת הנה עורכת דין אך אינה עוסקת במקצוע.

בעקבות האמור, פחתה באופן משמעותי מסוכנותו של הנאשם כלפי המתלוננת. עוד ציין הסנגור כי גם בת זוגו של הנאשם הגישה תלונה נגד המתלוננת בגין איומים, כאשר התיק עודנו פתוח ובעקבות הסולחה ביקשה את ביטול התלונה. נטען, כי מעשי הנאשם בוצעו בדמות חפירות שנועדו לחסום את דרכם של המתלוננת ומשפחת ולא במטרה לפגוע בהם, וכי הדברים שנאמרו נאמרו מתוך סערת רגשות וכ"שחרור קיטור".

הצטער על מעשיו

השופטת שפילברג כהן ציינה בגזר הדין, כי תוכן האיומים היה קשה וחמור, וכללו איום בפגיעה בחיי המתלוננת ובני משפחתה. "מעשי הנאשם", כתבה, "אף כללו מעשים ממשיים להעצמת גורם ההפחדה והטלת האימה – כאשר הנאשם עמד בפתח ביתה של המתלוננת, איים לפגוע בחייה ובחיי משפחתה, ואף איים לקברם עוד הלילה, שעה שהוא מבקש מבנם לכרות בור באמצעות מחפרון בכניסה לבית המתלוננת, ותוך שהוא ממשיך לקלל את בני המשפחה ולאיים עליהם".

השופטת הוסיפה: "מדובר במעשים מזרי אימה. ניתן לדמיין את תחושותיו הקשות ואת עוצמת החרדה של אדם, אשר קרוב משפחתו כורה בור בפתח ביתו ומאיים לקברו בתוכו. ניתן לומר כי מדובר במעשים מתוכננים, אשר חלקו של הנאשם בהם עיקרי ובלעדי, אשר בוצעו על רקע סכסוך משפחתי והטילו פחד ועל המתלוננת ובני משפחתה… נעשתה בין הצדדים סולחה והושכן שלום, וכן הוסדרו העניינים הרכושיים שעמדו ברקע לביצוע העבירה. סבורה אני כי יש לתת משקל לאמור, בשעת גזירת הדין, וכאינדיקציה להפחתת הסיכון כלפי המתלוננת הספציפית. כן יש לראות בכך משום עריכת מאמצים לתיקון תוצאות העבירה מצד הנאשם".

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רות שפילברג כהן

_________________________________________________________

עו"ד מיכאל כרמל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות