גם לביהמ"ש נמאס ממגיש הבקשות הסדרתי

השופטת כריסטינה חילו-אסעד הורתה על תשלום הוצאות בגובה 850 שקלים לאדם שהגיש לא פחות מ-18 בקשות סרק להוצאת צו הטרדה: "הוא ממשיך בשלו"
300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, כריסטינה חילו-אסעד, דחתה בקשה למתן צו הטרדה מאיימת ולהרחקה לצמיתות, למבקש שהגיש לא פחות מ-18 בקשות נוספות דומות שכולן נדחו. השופטת חילו-אסעד שדחתה את בקשתו הורתה לו לשלם הוצאות בסך 850 שקלים וכן ביקשה ממזכירות בית המשפט שלא לקבל בקשות נוספות מטעם המבקש בנושא הזה. "אין מנוס – למרבה הצער – אלא להטיל על המבקש לשאת בתשלום כספי לטובת אוצר המדינה, אשר יביא בחשבון את כלל התנהלותו בתיק דנן, בזבוז הזמן השיפוטי וההתעלמות המופגנת מהחלטות בית המשפט", נכתב בהחלטת בית המשפט.

הכל החל לפני כחמישה חודשים, כאשר הגיש המבקש, בקשה למתן צו הטרדה מאיימת במעמד צד אחד כנגד המשיב, במסגרת בקשתו ביקש המבקש להרחיק את המשיב ממנו לצמיתות וציין כי המשיב תקף אותו בפעם כעשרה חודשים לפני הגשת בקשתו. השופטת חילו-אסעד הורתה על מחיקת בקשתו של המבקש ללא צורך בדיון. זאת, לאחר שקבעה כי המבקש שב ופועל להגשת הליכים חדשים לאחר שקודמיהם נדחו ובלי לאזכרם.

"תני לי את הקנס הכי גבוה"

השופטת ציינה כי הגשה חוזרת של הליכים אינה עילה לדון בהן, וכי המבקש לא הציג בבקשתו זו כל שינוי או חידוש. מאז מתן ההחלטה הגיש המבקש לא פחות מ־18 בקשות נוספות באותו נושא, תוך שהוא מצהיר כי ימשיך לעשות כן עד אשר בקשתו תיענה. בית המשפט שב והבהיר בהחלטותיו בתיק זה, כי מדובר בתיק סגור.

עוד הובהר כי בידי המבקש להשיג על ההחלטה בדרכים המקובלות ובית המשפט התריע בית המשפט בפני המבקש כי ככל שימשיך להגיש בקשות סרק בתיק זה, ישקול בית המשפט להטיל עליו הוצאות לטובת אוצר המדינה.

גם לאחר מתן החלטה זו המשיך המבקש והגיש בקשות נוספות, ואף התייחס להחלטת בית המשפט בדבר הטלת הוצאות, כלשונו: "ואם את חושבת שצריך להטיל עלי הוצאות לטובת אוצר המדינה, תני לי את הקנס הגבוה שמותר לך לתת לפי החוק".

בקשות חסרות תוחלת

"המבקש שב ומגיש לבית המשפט בקשות חוזרות חסרות תוחלת שאינן מצדיקות פתיחת התיק מחדש, תוך שהוא מתעלם מהחלטות בית המשפט לפיהם מדובר בתיק סגור. בית המשפט הפגין, כאמור, אורח רוח משמעותי בהתייחסו לבקשות המבקש אך החלטות בית המשפט לא הועילו והמבקש ממשיך בשלו", כתבה השופטת חילו-אסעד בהחלטתה.

עוד הוסיפה: "התנהלות המבקש גורמת לבזבוז זמן שיפוטי, בפרט כשהמבקש נמנע מלהשיג על החלטות בית המשפט בדרכים החוקיות. גם התראת בית המשפט בדבר האפשרות להטיל על המבקש הוצאות לא הניאה את המבקש מפני הגשת בקשות נוספות. בנסיבות אלו, אין מנוס – למרבה הצער – אלא להטיל על המבקש לשאת בתשלום כספי לטובת אוצר המדינה, אשר יביא בחשבון את כלל התנהלותו בתיק דנן, בזבוז הזמן השיפוטי וההתעלמות המופגנת מהחלטות בית המשפט".

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת כריסטינה חילו-אסעד

___________________________________________________________

השופטת כריסטינה חילו-אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות