שנתיים מאסר לגבר שאיים והטריד את גרושתו

הגבר, שסירב להשלים עם הפרידה, עקב אחרי בת זוגו לשעבר על אף צו הרחקה שהוצא לו ואיים עליה: "רק רציתי שלום בית והיא סובבה אותי"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום ברחובות, גיא אבנון, גזר שנתיים מאסר וקנס בסך 2,000 שקלים, על נאשם שהורשע בהתאם להודאתו ב- 3 כתבי אישום מתוקנים במגוון עבירות הנובעות כולן מהתנגדותו העיקשת להחלטתה של בת זוגו, ובהמשך גרושתו, להיפרד ממנו. כמו כן השופט הורה לו לפצות את גרושתו ב-8,000 שקלים.

על פי כתבי האישום בהם הורשע הנאשם על פי הודאתו באישום הראשון, על רקע, הליכי הגירושין בין הנאשם והמתלוננת, המתלוננת התגוררה לסירוגין באותו הבית עם הנאשם ובדירתו של אחיה וניתן צו הגנה בבית המשפט לענייני משפחה האוסר על הנאשם להגיע לבני משפחתה של המתלוננת או לחבריה, לבוא בדברים עם המתלוננת בזמן שהשניים שוהים בצוותא בבית, כשהתקשורת ביניהם תהא באמצעות באי כוח בלבד, ולהימנע ממעקבים אחריה או מהטרדתה ובעת ששהו הנאשם והמתלוננת בבית, התעקש הנאשם לשוחח עמה חרף הבהרתה כי צו ההגנה – שלב א' אוסר זאת.

איים גם על האח

אז ברחה הנאשמת לדירת האח. הנאשם הגיע במכוניתו בסמוך לדירת האח ופנה אל המתלוננת בצעקות, שלח לה מסרונים, התקשר אליה פעם ופעמיים (לאחר שניתקה את השיחה), ואף איים בטלפון כי ישבור את רגליו של האח.

במקרה אחר המתלוננת הגיעה לבית לבקשת בתה. כשראה אותה הנאשם, ניסה לשוחח עמה אך היא סירבה, נכנסה למכוניתה ועזבה את המקום. הנאשם יצא בעקבותיה והחל עוקב אחריה ברכב. לאחר שעצרה ניגש אליה וניסה שוב לשוחח עמה. כשניסיונותיו לא צלחו, המשיך לעקוב אחר המתלוננת, גם כשנפגשה עם חברתה, עד שהגיעו השתיים לביתה של החברה. בגין אישום זה הורשע הנאשם בעבירות הפרת צו בית משפט שנועד להגן על אדם ופגיעה בפרטיות.

הנאשם גם הגיע על פי כתב האישום, על רקע ויכוח בינו לבין המתלוננת לבית שלה תפס את כתפיה בידיו, ולאחר שהדפה אותו, קילל אותה. המתלוננת הודיעה לנאשם כי היא מזמינה משטרה, אז תפס הנאשם את מכשיר הטלפון אותו החזיקה בידה, ואיים כי ישבור אותו. לאחר שביקשה כי יעזוב את הבית, קילל אותה הנאשם ויצא מהמקום, פרט לכך במהלך החודשים מאי-יולי 2020, בעשרות הזדמנויות שונות, התקשר הנאשם למתלוננת ולאחיה ושלח לשניהם מסרונים, בניגוד לצו ההגנה השני.

"הטיל פחד מתמשך"

השופט אבנון הדגיש כי רצף העבירות אותן ביצע הנאשם, לאורך תקופה ממושכת, מבלי שמורא החוק או צווים שיפוטיים חל עליו, עבירות שנמשכו אף לאחר שהוגש נגדו כתב אישום ובקשת מעצר בצדו, ולאחר שהנאשם שוחרר בתנאים מגבילים בגין עבירות אלו ממש.

"התנהגות זו", כתב השופט, "מלמדת כי עסקינן במי שלא היסס לפעול למימוש מאווייו תוך הטלת פחד מתמשך על המתלוננת, הטרדתה והעמדתה בסיכון בלתי פוסק, כשכל ניסיונותיה להישמר מפניו בסיוע מערכת אכיפת החוק, עלו בתוהו. מכאן, על עונש המאסר שיוטל על הנאשם לא רק להלום את חומרת מעשיו, אלא אף להרתיעו מפני הישנותם".

השופט אבנון הוסיף: "זקפתי אמנם לזכותו של הנאשם את הודייתו ונטילת האחריות, אך דומה שהפנמת חומרת העבירה – ממנו והלאה. ראו דברו האחרון של הנאשם: 'רק רציתי שלום בית והיא סובבה אותי, סובבה אותי, סובבה אותי, ובגלל זה אני פה'. ניכר כי עודנו משליך על המתלוננת למִצער חלק מהאחריות לביצוע העבירות עליהן הוא נותן את הדין".

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

______________________________________________________

עו"ד הילה וינטרוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות