שיפץ וקיזז: נעצר חשוד בהעלמת מס של 16 מיליון שקלים

ביהמ"ש השלום בראשל"צ האריך את מעצרו של החשוד ביומיים, ברשות המסים טוענים כי קיזז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-95 מיליון שקלים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, אילה אורן, האריכה עד ליום חמישי את מעצרו של לצאי שקלזון, העוסק בתחום השיפוצים . הוא חשוד כי גרע מקופת הציבור למעלה מ-16 מיליון שקלים באמצעות הפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות לאחר שקיזז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של כ-95 מיליון שקלים.

על פי בקשת המעצר שהוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון ע"י מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב והמרכז, שקלזון הוא אזרח אלבני שנרשם במע"מ באוקטובר 2018 כעוסק מורשה בתחום השיפוצים.

מבדיקה שנערכה ברשות המסים התברר כי חשבוניות על שם החשוד, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, הוצאו לעוסקים בענף הדלק ועלה חשד כי הוא אינו מדווח על כלל הכנסותיו וכולל בדיווחיו למע"מ חשבוניות פיקטיביות במטרה להקטין את תשלום מע"מ.

לא התייצב לחקירה

כאמור היקף העבירות המיוחס לחשוד בשלב זה עומד על 95 מיליון שקלים וסכום המס שנגרע מקופת הציבור הוא כ-16 מיליון שקלים, בגין מע"מ עסקאות ומע"מ תשומות.

החשוד זומן לחקירה אך לא התייצב ובאפריל 2021 הוצא נגדו צו מעצר אולם הניסיונות לאתרו לא צלחו. אתמול בשעות הבוקר המוקדמות הוא אותר, נעצר, נחקר ומסר גרסתו וכעת לבקשת רשות המסים השופטת אילה אורן הורתה על מעצרו של החשוד עד יום חמישי אז ישוחרר בתנאים מגבילים והפקדת ערבויות כספיות.

הוחמר עונשו של בעל חברה שהורשע בעבירות מס

בשבוע שעבר פורסם באוביטר כי הרכב שופטי בית המשפט מחוזי מרכז, בראשות אב בית הדין אברהם טל, השופטת מיכל ברנט והשופט שמואל בורנשטין קיבל את ערעור רשות המסים על גזר דין שניתן בעניינו של יעקב שלמה, בעל חברת ים את אור בע"מ בגין ניכוי חשבוניות פיקטיביות, בסכום כולל של כ-6.5 מיליון שקלים והחמיר את עונשו מתשעה חודשי עבודות שירות ל-12 חודשי מאסר בפועל.

שלמה, תושב נתניה, הורשע על פי הודאתו בבית משפט השלום בפתח תקווה, בניכוי חשבוניות פיקטיביות ויחד עמו הורשעה גם חברת ים את אור בע"מ שבניהולו ובבעלותו. מכתב האישום עולה כי בין החודשים יוני 2014 לינואר 2016, ניכה שלמה 30 חשבוניות מס כוזבות של ספקים שונים במטרה להתחמק מתשלום מס.

מאסר בפועל במקום עבודות שירות

החשבוניות הכוזבות הוצאו עבור פועלים סינים לכאורה, וזאת מבלי ששלמה והחברה עשו או התחייבו לעשות את העסקאות בגינן הוצאו החשבוניות. הנאשם רשם את החשבוניות הכוזבות בסך של כ-6.5 מיליון שקלים בספרי הנהלת החשבונות של החברה וניכה שלא כדין סכום מס של כ- 985 אלף שקלים בעקבות הרשעתו, בית משפט השלום הטיל על שלמה 9 חודשי עבודות שירות, חצי שנה מאסר על תנאי וקנס בסך 15 אלף שקלים.

בעקבות גזר הדין, ערערה רשות המסים לבית משפט המחוזי מרכז-לוד על קלות העונש, ובית המשפט קיבל את ערעורה וקבע כי בית משפט השלום שגה כשהעמיד את עונשו של הנאשם על 9 חודשי עבודות שירות, מבלי שהוסר המחדל והחמירו את עונשו של הנאשם ל-12 חודשי מאסר בפועל. יתר רכיבי גזר הדין נותרו על כנם.

______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אילה אורן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות