בני שלמה נאשם בהלבנת מיליוני שקלים

ברשות המסים טוענים כי העבריין, הנחשב כראש ארגון פשיעה והשתחרר רק עתה מהכלא, השתלט על קרקעות במושב חלץ באמצעות קרובי משפחתו
דניאל בן חמו |
בני שלמה בכלא
בני שלמה בכלא

בדרכו של אל קאפונה? העבריין, ומי שנחשב לראש ארגון פשיעה, בני שלמה, השתחרר רק עתה מהכלא וכבר הוא עומד בפני אישום נוסף. לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד בני שלמה, אשתו חן שלמה וגילי שאלתיאל, המייחס לכל אחד לפי חלקו ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הצהרה כוזבת לפי חוק מיסוי מקרקעין והלבנת הון בהיקף של כ-8 מיליון שקלים.

על פי עובדות כתב האישום, קיבל בני שלמה במרמה בנסיבות מחמירות ארבעה מגרשים מרשות מקרקעי ישראל במושב חלץ בפטור ממכרז, תוך שהוא מציג מצג שווא בשלושה מקרים כי המגרשים נועדו לאחרים. הנאשם דאג שהמגרשים יירשמו על שם אנשי קש וידווחו לגביהם דיווחים כוזבים לרשות מיסוי מקרקעין.

דיווח כוזב לרשויות המס

מכתב האישום עולה, כי בני שלמה צבר הכנסות ממקור לא ידוע בהיקף של לפחות 6.3 מיליון שקלים והלבין הון בסכום של לפחות 8 מיליון שקלים, מתוכם סכום של כ-3 מיליון שקלים, הולבנו יחד עם אשתו חן שלמה, וסכום של 4 מיליון שקלים יחד עם גילי שלתיאל, אשר עסק ברכישת נכסים עבור בני שלמה שנרשמו על שמו.

עוד עולה מכתב האישום, כי בני הזוג שלמה דיווחו במשך שנים לרשויות המס דיווח כוזב כי הם עובדים כשכירים בתחום הפירות והירקות. יחד עם כתב האישום, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על חילוט רכושם של הנאשמים שנעברו בו עבירות הלבנת ההון ומרמה, בהיקף של מיליוני שקלים.

שלמה שוחרר בשבוע שעבר מהכלא כחלק מ-430 האסירים ששוחררו במסגרת שחרור מנהלי, שמטרתו לשמור על תקן מספר הכלואים בבתי הסוהר, שעומד על 14 אלף.

במשטרה חוששים מנקמת דם

הוא החל את ריצוי עונשו לפני כשנה לאחר שהורשע בגין תקיפה. הוא היה אמור להשתחרר לפני כשלושה שבועות בשחרור מנהלי, אך שחרורו נדחה עקב סגירת השחרורים המנהליים עד הבוקר. לאור ההחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר בוועדת הפנים של הכנסת, הוא השתחרר הבוקר במועד שנקבע לו יחד עם עוד מאות אסירים, שמועד שחרורם חלף לפני כשלושה שבועות.

שלמה נחשב כיום לאחד מראשי ארגוני הפשע הגדולים בארץ ועיקר פעילותו מתמקדת באזור הדרום. בעבר, היה משויך לארגון הפשע של שלום דומרני אבל בהמשך נפרדו דרכם והחלה יריבות מדממת בין שני הארגונים.

שלמה שרד בעבר כמה ניסיונות כושלים לפגוע בו. לפני כשש שנים חוסל אחיו, שלום שלמה, ביריות במושב באזור חבל לכיש. כעת עם שחרורו של שלמה מהכלא, חוששים במשטרה כי היריבות בין הכנופיות תתחדש, כמו גם ניסיונות החיסול. גורמים במשטרה אומרים, בין השאר, כי שלמה לא שכח את חיסולו של אחיו, לא יבליג ולא יסלח על כך. "הוא ירדוף את דומרני עד יומו האחרון", אומרים בחשש.

___________________________________________________________________________

עו"ד דניאל קליין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות