נאשם בזיוף ומרמה של מספר בנקים – ירצה עבודות שירות בלבד

ביהמ"ש השלום בת"א קיבל את הסדר הטיעון בעניינו של הצעיר לאור קשיים ראייתיים בתיק. סנגורו, עו"ד אסף גל: "הנאשם ללא עבר פלילי, עבר תיקון וחזר בתשובה, ההסדר סביר והוגן"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בתל אביב, ירון גת, קיבל הסדר טיעון אליו הגיעו הפרקליטות והסנגור עו"ד אסף גל, וגזר 4 חודשי עבודות שירות על צעיר בן 29, שהורשע על פי הודאתו בשימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה, לאחר שפתח חשבונות בנק עם תיעוד מזויף ונטל באמצעותם הלוואות בעשרות אלפי שקלים.

על פי כתב האישום המתוקן, לפני מספר שנים, הנאשם החליט לפתוח במרמה חשבון בנק, תוך שימוש במסמכים שיזויפו במיוחד עבורו ועל שמו, זאת, בין היתר, לצורך קבלת הלוואה כספית במרמה מהבנק. הוא הגיע לסניף של בנק הפועלים ובכוונה לרמות, ביקש מפקידת הבנק לפתוח חשבון בבנק ולקבל הלוואה בסך של כ-39 אלף שקלים.

תלושי שכר מזויפים

לצורך כך, הגיש הנאשם לפקידת הבנק, שלושה תלושי שכר מזויפים, שיק של החברה על סך 9,096 שקלים הרשום לפקודת הנאשם, באופן הנחזה להיראות כאילו הרוויח הנאשם את הכסף בעוד שלאמיתו של דבר הנאשם לא הועסק על ידי החברה. דפי תנועות עו״ש מזויפים.

בהסתמך על המסמכים המזויפים והשיק המזויף, פתחה פקידת הבנק לנאשם חשבון בנק ולאחר שהעביר לה מסמך העברת משכורת מזויף, אישרה פקידת הבנק לנאשם לקבל הלוואה בסך כ-39 אלף שקלים, וזיכתה את חשבונו של הנאשם בסכום זה. סמוך לאחר פתיחת החשבון וקבלת ההלוואה במרמה, משך הנאשם מהחשבון את סכום ההלוואה, ביודעו כי הלוואה זו הושגה במרמה.

האישום הנוסף ייחס לו מעשה דומה בבנק לאומי, ושם ביקש לקבל הלוואה בסך של 100 אלף שקלים. אולם בהסתמך על המסמכים המזויפים והשיק המזויף, פתח פקיד הבנק לנאשם חשבון בנק ואישר לנאשם לקבל מהבנק הלוואה בסך כ-45 אלף שקלים וזיכה את חשבונו של הנאשם בסכום זה והנאשם משך את הכסף.

עורך דין אסף גל

עו"ד אסף גל: "הסדר סביר והגון"

הפרקליטות והסנגור עו"ד אסף גל, הגיעו כאמור להסדר טיעון. זאת, לאחר שעו"ד גל הדגיש את הקשיים הראייתיים.

בשלב הטיעונים לעונש אמר עו"ד גל: "הנאשם הודה בכתב אישום מתוקן בהזדמנות ראשונה וחסך זמן שיפוטי, הנאשם השיב ועדיין משיב למתלוננים את כספם וזאת במסגרת הליכי פשרה שהושגו בין הנאשם ובין המתלוננים. הנאשם היה עצור במסגרת התהליך, נעדר עבר פלילי, כחלק מהתיקון הפלילי הוא חזר בתשובה ונמצא בישיבה, לפיכך הסדר הטיעון סביר והוגן".

השופט גת, כאמור קיבל את הסדר הטיעון זאת בהתחשב בחומרת העבירות, בהודאת הנאשם בהזדמנות הראשונה, שיש בה משום קבלת אחריות וחיסכון בזמן שיפוטי, וכן בעברו הפלילי הנקי ובנסיבותיו האישיות.

"בשים לב לתיקונים בכתב האישום לנוכח קשיים ראייתיים ולחלוף הזמן, וכן בהתחשב בעובדה שהנאשם הגיע להסדר פיצוי עם המתלוננים עוד טרם הגשת כתב האישום ואף הספיק לשלם חלק נכבד מהחוב – אני מוצא לנכון לכבד את ההסדר, שהינו סביר בנסיבות העניין ומאזן נכונה בין האינטרס הציבורי לבין אינטרס האישי של הנאשם", כתב השופט גת בגזר הדין.


לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון גת


עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות