דרמה במשפט דזורוב: שוחרר לביתו באיזוק אלקטרוני

ביהמ"ש המחוזי בנצרת הורה לשחרר את רומן זדורוב למעצר בית עד לסיום משפטו החוזר בו הוא נאשם ברצח הילדה תאיר ראדה. הפרקליטות מבקשת עיכוב ביצוע. השופט: "המדינה לא הוכיחה כי יש נסיבות המצדיקות המשך מעצרו"
רונן לוי |
רומן זדורוב בדרך למשפט חוזר
רומן זדורוב בדיון בערעורו בביהמ"ש העליון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דרמה במשפט זדורוב: אחרי 15 שנה בכלא, הורה הבוקר |(יום ג') שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, ערפאת טאהא, לשחרר את רומן זדורוב מהכלא למעצר בית באיזוק אלקטרוני, למרות ההתנגדות הנחרצת של הפרקליטות.

על פי החלטת בית המשפט, זדורוב ישהה במעצר בית עד לסיום המשפט החוזר בו הוא נאשם ברצח הילדה תאיר ראדה."לא המבקש היה צריך להוכיח כי הוא ראוי לשחרור, אלא היה על המדינה להראות כי על אף חלוף הזמן, קיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות המשך החזקתו במעצר מאחורי סורג ובריח. בנטל זה לא עמדה המדינה", כתב השופט בהחלטתו. הפרקליטות, שוקלת לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון ומבקשת עיכוב ביצוע.

בדיון שהתקיים בפני השופט ערפאת טאהא, טענה הפרקליטות, כי "קיימת מסוכנות רבה מצדו של זדורוב", מעצם העבירה החמורה שמיוחסת לו רצח ראדה ז״ל ב-2006 והאכזריות שבה בוצע הרצח.

מתוך קמפיין גיוס ההמונים למימון משפטו החוזר של זדורוב

עו"ד ירום הלוי: "זדורוב לא אלים"

התובע ציין גם כי במהלך השנים שבהן מרצה זדורוב את עונשו בכלא ולא קיבל אישור לצאת לחופשות, כך שלא נערכה בדיקה בדבר המסוכנות העכשווית שנשקפת ממנו.

סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, שביקש לשחררו טען כי הסיבה שזדורוב לא יצא לחופשות היא משום שעונשו לא נקצב על-ידי הנשיא. הוא ציין כי זדורוב אינו אדם אלים, שהתנהגותו בכלא הייתה מצוינת והוא אף יוצא לעבודה במסגרייה בכלא. עו"ד הלוי מגייס בימים אלו כסף דרך קמפיין מימון המונים באתר בי אקטיב, לצורך מימון משפטו של זדורוב.

השופט טאהא התייחס לטיעון שהשמיעה המדינה כי אין בראיות החדשות שהציגה ההגנה כדי להפחית מעוצמת הראיות המרשיעות וכי אין כל סיכוי שראיות אלה יביאו לשינוי בתוצאות המשפט.

לשיטת השופט, מדובר בטיעון העומד בסתירה חזיתית לקביעת השופט מלצר בהחלטה על קיום משפט חוזר ועל כן, אין לקבלו.

השופט: "נקודת האיזון השתנתה"

"ניתן לצפות", כך לפי השופט טאהא, "כי המדינה תתמודד עם הבקשה לשחרור שהגיש המבקש, כאשר נקודת המוצא שלה היא החלטת השופט מלצר והקביעות המפורטות שבה לעניין הכרסום בראיות".

לעניין עילת המעצר, הוסיף השופט כי "בחלוף 15 שנים שבהן שהה המבקש בכלא והרשעתו בוטלה, נקודת האיזון השתנתה, והדגש היום הוא על זכויות המבקש והשמירה עליהן נוכח הפרת האיזון שנקבע בחוק המעצרים לעניין משך תקופת המעצר אף בעבירות חמורות, כגון רצח, אינוס והריגה".

ירום הלוי עו"ד
עו"ד ירום הלוי

אין נסיבות מוצדקות

עוד נכתב כי "המדינה כמעט והתעלמה בטיעוניה ממשך הזמן שבו שוהה המבקש בכלא, והעלתה את טענותיה כאילו מדובר בדיון ראשון בעניינו. הכלל שהוא שבחלוף 9 חודשים מיום המעצר, יש לשחרר את העצור עד תום ההליכים, אלא אם ישנן נסיבות מיוחדות המצדיקות המשך המעצר. ככל שתקופת המעצר הנוספת ארוכה יותר, כן צריכות להיות נסיבות אלה חזקות יותר. כללים אלה חלים ביתר שאת על מי שהוחלט לקיים בעניינו משפט חוזר בחלוף 15 שנים שבהן הוא יושב בכלא".

השופט הוסיף: "לא המבקש היה צריך להוכיח כי הוא ראוי לשחרור, אלא היה על המדינה להראות כי על אף חלוף הזמן, קיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות המשך החזקתו במעצר מאחורי סורג ובריח. בנטל זה לא עמדה המדינה".

גיוס המונים לטובת המאבק המשפטי של רומן זדורוב

לאחר הודעת בית המשפט העליון על קיומו של משפט חוזר לרומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה, פתח עו"ד ירום הלוי, סנגורו של זדורוב, בקמפיין גיוס המונים בניסיון לגייס כסף עבור הוצאות המשפט המרובות של ההליך באתר בי אקטיב. כעת, לאחר הודעת פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, כי הפרקליטות לא תבטל את האישומים נגד זדורוב, מאבקו הציבורי של עו"ד הלוי לטובת מיוצגו – נמשך. "האמת סוף סוף עומדת לצאת לאור", הוא אומר. "זה הזמן להביא צדק לרומן זדורוב ולשים סוף לאחת הפרשיות העגומות ביותר בתולדות המשפט הישראלי".

"במשך שנים", כותב הלוי, "אספתי וליקטתי את הראיות להוכחת זכאותו של זדורוב. מלבד הפגמים הידועים לשמצה שנפלו בחקירה עלו בידי ראיות חדשות שטרם הובאו לידיעת בית המשפט. כעת אנחנו זקוקים לעזרתכם. רומן ניצב לבדו מול המערכת, והמאבק למען עשיית הצדק דורש מימון רב".

להצטרפות ולתמיכה בקמפיין גיוס המונים "להציל את רומן זדורוב", לחצו כאן.


לצפייה ודירוג כבוד השופט טאהא ערפאת

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות