גירושין – כך עושים זאת נכון

נישואין הם חוזה לכל דבר ועניין, עסקה של ממש. עו"ד יובל ניב שותף במשרד ניב&בידרמן, המתמחה בדיני משפחה, מסביר איך יוצאים מההתחייבויות ונשארים בחיים
עו"ד יובל ניב |
אילוסטרציה

נישואין הם חוזה לכל דבר ועניין, אמנם הדבר מוסווה בהמון רגשות, משפחתיות וחמלה אך מדובר בעסקה לכל דבר. כמו בכל עסקה, היא כוללת סעיפים שמחייבים אותנו לפעולות מסוימות וסעיפים שמזכים אותנו בהטבות אחרות, בנוסף לעובדה שאם נרצה לצאת מהתחייבויותינו, עלינו לבטל את החוזה שנחתם ולשאת בהשלכות של המעשה.

ישנם שלושה הסכמים עיקריים שאותם עלינו להכיר אילו החלטנו ללכת לכיוון של גירושין ופרידה מבן או בת הזוג:

הסכם ממון

הסכם ממון הינו הסכם שבני הזוג עורכים ומתייחס לאופן שבו יתחלק רכושם במקרה שבו יחליטו על פרידה, גירושין או שמא פטירה. ניתן לערוך הסכם ממון לפני הנישואין ואף במהלך הנישואין.

עריכה חכמה של הסכם ממון אמורה לתת לשני הצדדים את האפשרות להינשא, מבלי חשש מלווה לאופק הכלכלי.

משרד עוה"ד ניב & בידרמן
משרד עוה"ד ניב & בידרמן

מצב אפשרי יכול ויהיה שלאחד מבני הזוג הגיע עם ממון רב יותר ורכוש גדול יותר והוא, ולרוב הוא יהיה מעוניין לשמור עליו ומן הצד השני יש את "החלש" יותר שמעוניין לדאוג שלא יוותר ללא מאום באם העסקה תתפורר.

כמו כן, חשוב וצריך לתת תוקף להסכם כזה בבית המשפט באופן שיהיה בעל תוקף של פסק דין.

הסכם גירושין

הסכם גירושין מהווה את הבסיס להסכמת בני הזוג לגירושין ולכל הקשור בגירושין.

לעיתים, שני הצדדים מגיעים לבית המשפט כאשר הם נושאים איתם את חוסר ההסכמה ביניהם ואז נדרשת הכרעה של הערכאה המשפטית בעניין.

אפשרות נוספות שעומדת בפני הזוג היא פנייה לגישור. אדם חיצוני ששני הצדדים שמים בו מבטחיהם על מנת שזה יוביל אותם לפשרה שתטיב עם שניהם.

תפקידו של ההסכם לקבוע את תנאי והסדרי הגירושין בין בני זוג, כלומר, לתאר את היום שאחרי. הנושאים המוסדרים בהסכם כוללים בדרך כלל חלוקת רכוש, משמורת, הסדרי שהייה, חינוך הילדים וכל דבר אחר שעלול להישאר חסר בהירות בנוגע לחייהם העתידיים של בני הזוג.

לעריכת הסכם גירושין יש יתרון הטמון ביעילות שלו וביכולת שלו לחסוך זמן יקר בבתי משפט ו/ או בבית הדין הרבני, מה שהופך את הליך הגירושין ליותר קצר ופחות מתיש.

הסכם מזונות ומשמורת ילדים

אחת הסוגיות המרכזיות והקשות ביותר בהליך גירושין נוגעות למשמורת וזמני שהות עם הילדים המשותפים. המונח "משמורת ילדים" מתייחס להיכן יגורו הילדים.

ישנה אופציה שאחד ההורים יהווה משמורן יחיד בעוד האחר נמצא תחת הסכמי ראייה. אין הדבר אומר כי ההורה המשמורן הופך אפוטרופוס יחיד וכן, בעניין החלטות מהותיות כמו מקום מגורים, חינוך ודת, שני ההורים ייקחו חלק בהחלטה. כיום יותר ויותר הורים דווקא מחליטים על סידור שונה והוא הסדר של "משמורת משותפת", שבו הילדים שוהים באופן שווה אצל האם והאב.

זה נכון לומר שבעבר בית המשפט היה מוטה כמעט באופן מוחלט לטובת האם בעניין הסדרי ראייה ומשמרות, אך כיום נראה כי הדבר לא כך ובית המשפט מתחשב בטובת הילד בלבד כאשר הוא נדרש לקבוע את מקום מגוריו הקבוע וחייו העתידיים.
ייצוג משפטי

כאשר הגעתם למסקנה כי הצעד הנכון ביותר עבורכם הוא הליך גירושין, עליכם לדעת כי אמנם מדובר בפעולה רגשית מאד אבל גם חוקית גרידא, ומגובה בתהליכים הכוללים המון ניירת ושעדיף לכם לתת למומחה שזו עבודתו לבצע.

לאתר משרד עו"ד ניב&בידרמן לחצו כאן.


משרד עוה"ד ניב & בידרמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות