חשד לשחיתות בצפון – ראש ראשות מקומית נעצר

חוקרי יאח"ה שבלהב 433 עצרו הבוקר (יום ב') 7 חשודים, בהם עובדי ציבור בכירים בצפון בחשד לעבירות שוחד בתמורה לקידום מכרזים בתחום התכנון והבנייה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 עצרה הבוקר (יום ב') שבעה חשודים, ביניהם ראש רשות מקומית ועובדי ציבור בכירים בצפון הארץ בחשד לקבלת שוחד וטובות הנאה. על פי החשד, בתמורה לקבלת שוחד וטובות הנאה קודמו מכרזים בתחום התכנון והבנייה לטובת בעלי אינטרסים שונים וכן בוצעו עבירות על טוהר הבחירות. החקירה, המשותפת לרשות המסים ולמשטרה מלווה על ידי פרקליטות חיפה. במהלך היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של המעורבים בפרשה.

הבוקר עם המעבר לחקירה גלויה שנוהלה במישור הסמוי בחודשים האחרונים ביאח"ה, נעצרו 7 חשודים לחקירה באזהרה ועוד 4 עוכבו, נוכח ראיות שהצטברו במהלך הפעילות בחשד למעורבות בעבירות של מתן שוחד, קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון, עבירות על טוהר הבחירות, עבירות מס ועבירות לפי חוק תכנון ובנייה.

המשטרה תבקש להאריך מעצר

על פי החשד ראש הרשות המקומית ביחד עם עובדי ציבור נוספים כל אחד עפ"י חלקו, קיבלו לכאורה סכומי כסף וטובות הנאה, בתמורה לקידום תועלתם של אחרים באמצעות קידום מכרזים שבאחריות הרשות המקומית בניגוד לחוק, תוך פגיעה באינטרס הציבורי.

במהלך המעצרים בוצעו חיפושים בבתי החשודים ומשרדיהם ונתפסו מוצגים לצורכי חקירה. בשעות אלה החשודים נחקרים במשטרה וככל שידרש בהמשך הם יובאו לבימ"ש לדיון בבקשה להארכת מעצרם.

החקירה מנוהלת ע"י היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 בשיתוף רשות המיסים, הרשות לאכיפה במקרקעין, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות חיפה.

שחיתות בראש העין

הבוקר (יום ב') פורסם באוביטר כי ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433, הסתיימה החקירה בעניינו של נבחר ציבור סגן ראש עיריית ראש העין, מיכאל מלמד ואחרים, בנוגע לעבירות טוהר המידות ושחיתות ציבורית. מהראיות שהצטברו עולה החשד כי מלמד פעל תוך ניצול מעמדו וסמכויותיו, על מנת להשפיע בהטיית מכרז לטובת בעלי אינטרסים, וזאת בתמורה לקבלת כספי שוחד וטובות הנאה.

כזכור, ראשיתו של התיק החל בחקירה סמויה ביאל"כ, בעקבות חשדות לכאורה כי סגן ראש עיריית ראש העין, מקדם בניגוד לחוק ענייניהם של בעלי אינטרסים בעיר, בתמורה לקבלת כספי שוחד וטובות הנאה.

במסגרת החקירה שהפכה גלויה ביוני 2020, עלו חשדות לביצוע עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, עבירות מס ועבירות מרמה והפרת אמונים.

התיק יועבר לפרקליטות

החקירה נוהלה על ידי משטרת ישראל בשיתוף פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המיסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

במהלך החקירה מלמד הורחק מתפקידו בעיריית ראש העין מספר פעמים, לרבות עיסוקיו השונים בתפקידו כסגן ראש העיר.

מתוך חומר הראיות שנאסף, עולה לכאורה כי מלמד פעל תוך ניצול מעמדו וסמכויותיו, על מנת להשפיע בהטיית מכרז לטובת בעלי אינטרסים, וזאת בתמורה לקבלת כספי שוחד וטובות הנאה.

כאמור עם סיום החקירה התיק הועבר לעיון והחלטת הפרקליטות. מהמשטרה נמסר כי היא תמשיך לחשוף ולחקור עבירות מתחום טוהר המידות, בכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובמנהל התקין.

__________________________________________________________________________

עו"ד תומר שוורץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות