"דקרו למוות בגלל ויכוח סתמי"

כתב אישום הוגש לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד פאיז עיסא וגיא פריג', בני 20 משפרעם, המייחס להם רצח באדישות וחבלה בכוונה מחמירה של עובר אורח בכפר קאסם
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום כנגד שני תושבי שפרעם, פאיז עיסא, בן 20, בגין רצח באדישות וחבלה בכוונה מחמירה ונגד דיא פריג', גם הוא בן 20, בגין רצח באדישות וחבלה בכוונה מחמירה, לאחר שהביאו למותו של אדם ולפציעת חברו על רקע עימות מילולי עימם.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשמים נסעו ברכבם ברחובות כפר קאסם, כאשר חלפו בסמוך למנוח וחבריו. המנוח, אשר היתה לו היכרות מוקדמת עם אחד הנאשמים סימן להם לעצור את הרכב וכשעשו זאת שאל את אחד מהם: "למה אתה כל הזמן מסתכל עלינו?". בתגובה ענה לו הנאשם: "למה, אתה רוצה להרביץ לנו?", ואילו המנוח השיב: "לא, אני רק שואל". בתגובה הודיע הנאשם למנוח: "שניה ואני חוזר אליך".

הצטיידו בסכין ובלום

ואכן, זמן מה לאחר מכן ולאחר שהצטיידו הנאשמים בלום ובסכין, שבו הנאשמים אל המקום בו שפגשו קודם לכן במנוח ושני חבריו.

הנאשמים יצאו מרכבם התקרבו אל המנוח וחבריו והחלו לתקוף אותם באמצעות כלי הנשק שנשאו, כאשר במהלך האירוע נדקר המנוח בחזהו.

הקורבן נפטר בבית החולים

לאחר שנדקר, כך מפורט בכתב האישום, ובעוד הנאשמים רודפיו אחרי אחד מחבריו, ניסה המנוח לרוץ בעקבותיהם במטרה לסייע לחבריו, אך לאחר מרחק קצר התמוטט ונפל ארצה. צוות רפואי שהוזעק למקום מצא את המנוח שכוב מחוסר הכרה, ביצע בו פעולות החייאה והעביר אותו כשהוא מונשם לבית החולים, וכעבור שעות ספורות הוא נפטר כתוצאה מכשל לבבי בעקבות פצע הדקירה בקדמת החזה. כתוצאה מהתקיפה, נפצע גם חברו של המנוח והוא נזקק לטיפול רפואי.

בבקשת המעצר נכתב כי: "מעשיהם הקשים של המשיבים – בתקיפת המנוח וחבריו, לאחר התחמשות ותוך שימוש בנשק קר, כדרך ליישב סכסוך ויכוח זניח בשל עניין של מה בכך, מלמדים על הלך רוחם של המשיבים, ועל פוטנציאל המסוכנות העצום הגלום בהם".

חיסול חשבונות ביפו

בשבוע שעבר התיר ביהמ"ש לפרסם כי המשטרה עצרה חמישה תושבי יפו, ארבעה גברים ואישה, בחשד למעורבות ברצח השייח מוחמד אבו ניג'אם בעיר יפו וניסיון רצח אחיינו שנפגע באורח קשה במהלך חודש ינואר השנה. בהמשך היום יובאו החשודים לבית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

היחידה המרכזית של משטרת ישראל במחוז ת"א פתחה בחקירה ב-24 בינואר השנה, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר אירוע ירי בלב שכונת מגורים ביפו.

במהלך האירוע נורה למוות תושב העיר – שייח מוחמד אבו ניג'אם בן 39 ונפצע באורח קשה אחיינו כורדי עומאר בן 26, תושב רמלה.

חוקרי ימ"ר ת"א ניהלו חקירה סמויה במסגרתה אספו ממצאים שונים בזירה, לרבות חומרי תיעוד וממצאים פורנזיים, לצד הפעלת אמצעים טכנולוגים שונים, אשר הביאו לחשיפת זהותם של חמישה חשודים במעורבות. במשטרה בודקים אם הרקע לחיסולו של אבו ניג'אם הוא חיסול חשבונות בין הצדדים.

על פי ממצאי החקירה עלה החשד, כי המנוח ואחיינו נורו על רקע יריבות בין משפחות בעיר, כאשר החשודים במעורבות ברצח ובניסיון הרצח הינם תושבי העיר – ארבעה גברים ואישה אחת בשנות ה – 20 לחייהם.

______________________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות