חשד: התחזה לאיש כוחות הבטחון והונה נשים

המשטרה עצרה את תושב קריית מוצקין, 39, בחשד שהכיר נשים ברשתות חבריות תוך שהוא משתמש בפרופיל מזויף, קיים עמן מפגשים אינטימיים וגנב מהן כספים
גילי סיוון-כהן |
חשד: התחזה לאיש כוחות הבטחון והונה נשים » אוביטר
אילוסטרציה shutterstock

המשטרה עצרה תושב קריית מוצקין, 39, בחשד שהערים על נשים ברשת תוך שהוא התחזה לאיש כוחות הבטחון, קיים עימן מפגשים אינטימיים ובחלק מהמקרים אף גנב מהן כספים, בית משפט השלום בעכו נעתר לבקשת המשטרה והאריך הבוקר את מעצרו של החשוד בשישה ימים.

היחידה המרכזית במחוז חוף עצרה אתמול את תושב קריית מוצקין, בן 39, בחשד כי נהג להשתמש בזהות בדויה ולהתחזות לאדם העוסק, בין היתר, בתפקידים ביטחוניים ולהיפגש במרמה עם נשים על מנת לקיים עימן מפגשים אינטימיים ובחלק מהמקרים לגנוב מהן כספים במזומן ובאמצעות שימוש בכרטיסי אשראי שלהן.

מרמה שיטתית

עוד עולה מהחקירה כי החשוד נהג באופן שיטתי ליצור קשר עם הנשים ברחבי הארץ באמצעות שיטוט באתרי הכרויות וברשתות חברתיות וזאת על מנת לקבל במרמה קשר אינטימי, מגורים וכסף.

החשוד, תושב קריית מוצקין בן 39 נעצר אתמול על ידי חוקרי מחלק ההונאה ביחידה המרכזית של מחוז חוף בחשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר במטרה להונות, שיבוש מהלכי חקירה, גניבה והונאה בכרטיס חיוב.

אישום: שלח 1.2 מיליון הודעות פישיניג להשיג נתוני חשבונות

במקרה הונאה נוסף שפורסם באוביטר, הוגש לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד באסל מועלא, בן 23, תושב רמאללה, בגין ריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאה בכרטיסי חיוב, העברת מידע כוזב במחשב, שימוש במידע מזויף, ניהול והחזקת מאגר מידע אסור ועוד. זאת לאחר שפעל להשיג במרמה פרטי כרטיסי אשראי של אזרחים ותושבים ישראלים וביצע סדרת מעשי הונאה כלפי רשויות ציבוריות שונות.

על פי כתב האישום, במהלך שנת 2020 ועד למעצרו ביצע הנאשם בתחכום ובשיטתיות רבה, סדרת מעשי הונאה כלפי חברות ורשויות המדינה, ובין היתר פעל להפצת הודעות דיוג (פישינג) כוזבות למעלה מ-1.2 נמענים ישראלים, במטרה להשיג את פרטי התחברותם לאתר PayPal. הנאשם אכן קיבל פרטי חשבונות פייפאל וכרטיסי אשראי של אלפי אזרחים ותושבים ישראלים, ובכך התאפשר לו ולאחרים שזהותם אינם ידועה, לנסות לבצע באמצעותם הונאות בכרטיסי חיוב.

רווח של מאות אלפי שקלים מהרשויות

בנוסף, באמצעות חשבון פיקטיבי שפתח ברשת החברתית פייסבוק, הציע הנאשם לציבור הרחב שירות של תשלום חובות לרשויות ציבוריות השונות כגון עיריות, חברת החשמל וכיוב', וזאת במחיר מופחת מסכום החוב המקורי. הנאשם התכוון להעביר תשלומים לרשויות הציבוריות באמצעות פרטי כרטיסי האשראי שהשיג במרמה, ביודעו כי התשלום יוכחש בסופו של יום והחוב לא ישולם. מנגד, ביקש לקבל מבעוד מועד את התשלום המוזל מטעם האנשים שפנו אליו כדי שיסייע בהסדרת חובם.

במסגרת פעולות המרמה המגוונות שביצע, נהג הנאשם להציג עצמו בזהויות בדויות בפני החברות מהם רכש חבילות דיוור, כלפי רשויות ציבוריות וכלפי אנשים פרטיים. בדרך זו גרף הנאשם רווח כספי של מאות אלפי שקלים.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינו בפרקליטות כי: "אופן ביצוע העבירות בידי המשיב, ומגוון דרכי המרמה המיוחסות לו מלמדים, כי אין עליו מורא וכי לא ניתן ליתן בו אמון. המשיב השתמש בשיטות מתוחכמות כדי להסוות את זהותו כמבצע העבירות, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים, דבר המלמד כי לא יתאפשר פיקוח של ממש על מעשיו של המשיב אם ישוחרר ממעצרו".

_______________________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

מצא עורך דין מומחה לתיקי הונאה באינדקס עורכי הדין של אוביטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות