סוגרים את חודש יולי: הכותרות שעשו לנו את השבוע

צייד הצבאים שנתפס ונכלא, הניסיון של ארגון שורת דין להיאבק בחרם של גלידת בן אנד ג'ריס, השופטים שקורסים תחת הנטל והשוטרים שלא למדו לקבל ביקורת

מסכמים את כותרות השבוע של אוביטר: אם פספסתם את החדשות שלנו, אם לא הספקתם לקרוא או לראות, הכנו לכם את מיטב הידיעות שפרסמנו השבוע. כאן תוכלו לשמוע על צייד הצבאים שנתפס ונכלא, הניסיון של ארגון שורת דין להיאבק בחרם של גלידת בן אנד ג'ריס, השופטים שקורסים תחת הנטל והשוטרים שפשוט לא למדו לקבל ביקורת.

צייד הצבאים נכלא

בית המשפט הצבאי גזר עשרים חודשי מאסר וחמשת אלפים שקלים קנס לעבד אלסלאם מופיד אלעיסה שהורשע בביצוע עבירות ציד של צבאים ארץ-ישראליים לאורך חמש שנים, בעל חיים המצוי בסכנת הכחדה ממשית. הנאשם נתפס במהלך מבצע אכיפה משולב של רשות הטבע והגנים יחד עם משמר הגבול.

"תלמדו לקבל ביקורת"

ועכשיו ביקורת. לא קל לאף אחד לקבל ביקורת, במיוחד לא למשטרה.

עד עכשיו שמענו על המפעל לתביעות דיבה שפתח עו"ד יוני ג'ורנו, במסגרתו שוטרים רבים הגישו תביעות לשון הרע. בשבוע שעבר המשטרה עלו מדרגה והחלו לעצור את כותבי הביקורת.

נער בן 17 מדרום הארץ, תיעד תאונת דרכים קטלנית בה הייתה מעורבת ניידת משטרה, וביקר את השוטרים בחריפות ברשתות החברתיות. מהר מאוד הוא מצא עצמו עצור ומובל – באזיקים – לבית המשפט בחשד לאיומים והפצת סרטון בעל תוכן משפיל. בית משפט השלום בבאר שבע שחרר את הנער והבהיר למשטרת ישראל כי עליה ללמוד לקבל ביקורת.

שיקום דוחה חוב

בית המשפט המחוזי מרכז הכריז על אישה מוכה כפושטת רגל והעניק לאלתר הפטר מחובותיה, בשל נסיבות חייה, הקשות במיוחד, שכללו אלימות כלכלית מצד בני זוגה של האישה.

השופט ציין בהחלטתו כי במקרה זה ראוי להפטיר את החייבת מחובותיה, בסך כשלוש מאות ושישים אלף שקלים, כי יש לבכּר את אינטרס השיקום של החייבת ולתת לו עדיפות מלאה על פני צרכי הנושים.

המערכת כמעט קורסת

מחלקת המחקר של הרשות השופטת פרסמה מחקר על מדד עומס העבודה השיפוטית בבתי המשפט בישראל. מהמחקר עולה כי חסרים במערכת תשעים ושניים תקני שופטים וזאת רק על מנת לעמוד במחזור פעילות שנתי תקין, מבלי להפחית את העומס המוטל כיום.

על פי המחקר המשווה נתונים מהעולם, באירופה יש פי שלושה שופטים על כל מאה אלף תושבים, וכי גם להצפה של מקצוע עריכת הדין יש השפעה ממשית על מצב המערכת.

ונשאלת השאלה – מה בדיוק הולכים לעשות עם זה?

חארטה בגביע גלידה

חשבתם שנגמרה סערת הכורות הקיצית סביב בן אנד ג'ריס, מותג הגלידה שהודיע כי יפסיק למכור את מוצריו בשטחי יהודה ושומרון? אז לא.

ארגון "שורת הדין" המזוהה עם הימין הודיע שיפעל על מנת לרשום את הסימן המסחרי של בן אנד ג'ריס באזור יו"ש, עם קו מוצרים חדש בשם "טעמים ציוניים".

עורך דין סער גרשוני, מומחה לזכויות יוצרים, הבהיר כי הרעיון לא קביל, בלתי אפשרי לביצוע ולמעשה אין סיכוי שיתבצע.

ניתן להניח כי גם ב"שורת הדין" ידעו זאת, אבל לא ויתרו על הלק האחרון בפרשיית הגלידה שהיתה בסך הכל רק בשבוע שעבר.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות