אישום: סחט מאות אלפי שקלים מיבואן רכבי יוקרה

הפרקליטות טוענת כי אופיק ניאמצ'יק הגיע לבית הקורבן וטען לחוב כלפיו בגובה 350 אלף שקלים, בהמשך איים גם על בני משפחה אחרים
אייל חן |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

לבית המשפט השלום בתל אביב, הוגש כתב אישום נגד אופיר ניאמצ'יק, בגין עבירות של איום, סחיטה באיומים והפרת הוראה חוקית זאת לאחר שסחט באיומים בעל עסק לייבוא רכבי יוקרה ודרש כי זה ישלם לו 350 אלף שקלים. הפרקליטות מבקשת לעצור את נימצ'יק, בעל עבר פלילי מכביד, עד תום ההליכים נגדו. בבקשת המעצר טוענת הפרקליטות כי מדובר בנאשם "חדור מוטיבציה בלהשיג את מבוקשו באמצעים אלימים". עוד ציינה הפרקליטות כי כי "רצף הפעולות של המשיב מלמדות כאלף עדים על המסוכנות הנשקפת מפניו".

מכתב האישום, עולה כי לפני כחודש, סחט הנאשם באיומים את המתלונן, בעל עסק לייבוא רכבי יוקרה, לאחר שנודע לו כי קיים סכסוך כספי בין המתלונן לבין שותפו העסקי ואדם נוסף שהוא קרוב משפחתו של הנאשם. לאור האמור, הגיע הנאשם לבית הוריו של המתלונן כדי לגבות את חובו, תוך שהוא מפר את תנאי השחרור שלו, בגין הליך אחר שמתנהל כנגדו, שם פגש הנאשם את המתלונן וטען בפניו כי הוא חייב לו סך של 350 אלף שקלים.

"חפש עלי בגוגל"

חרף הפצרותיו של המתלונן כי אינו מכיר את הנאשם ואינו חייב כסף לאיש, איים עליו הנאשם במספר הזדמנויות באומרו כי "כדאי לו להכיר אותו" וכי "הוא ישלם לו אם ירצה או לא". זאת ועוד אמר למתלונן "לברר עליו בגוגל ואצל עבריינים במגזר היהודי והערבי על מנת שיבין עם מי יש לו עסק".

כעבור כשבועיים, כך מפורט בכתב האישום, הגיע הנאשם לעסק בליווי אנשים, כיוון שהנאשם לא היה במקום איים הנאשם על אביו ואחותו של המתלונן, בין היתר, באומרו כי "עוד יתפוס" את המתלונן, כי הוא לא "סופר את המשטרה" וכי הם אינם יודעים עם מי הם מתעסקים.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה הפרקליטות כי "רצף הפעולות של המשיב מלמדות כאלף עדים על המסוכנות הנשקפת מפניו".

הפרקליטות: "נאשם חדור מוטיבציה"

לפי הפרקליטות, המשיב לא היסס מלהגיע לבית הוריו של המתלונן, באמצע היום, ובחוסר מורא מוחלט סחט את המתלונן באיומים בנוכחות עדים, תוך שהוא מבהיר לנוכחים במקום כי אינו ירא ממערכת אכיפה החוק, והכל חרף העובדה שהסכסוך העסקי כלל אינו מעניינו. "המשיב לא הסתפק בהשמעת האיומים כלפי המתלונן, ועל מנת להעצים את הבהלה והסכנה הנשקפת מפניו, במספר הזדמנויות, הפנה את המתלונן ובני משפחתו לחיפוש שמו במנוע החיפוש של גוגל, זאת מאחר שידע כי בפלטפורמה המקוונת ייחשפו למעורבותו הלכאורית בביצוע עבירות חמורות, ביניהן רצח, והיותו משויך לארגון פשיעה".

עוד צוין בבקשה, כי מעשיו של המשיב מוכיחים כי "היה חדור מוטיבציה בלהשיג את מבוקשו באמצעים אלימים, ועל מנת להוכיח למתלונן רצינות כוונותיו, לא הסתפק אך בהגעה לבית הוריו, ובחלוף שבועיים, הגיע המשיב אף למקום עבודתו של המתלונן על מנת לחפש אותו, הפעם תוך מפגן כוח מאיים כשהוא מוקף בשבעה אנשים נוספים".

_________________________________________________________________

עו”ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות