פספסתם את החדשות? צפו במהדורה שלנו

למה גל גברעם יצאה נגד המשטרה? איך השפיעה הקורונה בני נוער? מה גרם לרופא מרדים לנסות לרצוח ואיך מתכוונים ב"שורת דין" להילחם בבן אנד ג'ריס?

סיכום יומי: גל גברעם נגד משטרת ישראל בפרשת שי אביטל, נתונים מדאיגים נחשפו בדו"ח של המטה הלאומי להגנת ילדים ברשת, בקשה לתביעה ייצוגית, המוערכת במיליוני שקלים, נגד חברת שופמיינד, המפעילה של אתר המכירות המקוון ״וואלה שופס״, כתב אישום כנגד ד"ר אסף קרפל מקרית אונו, בגין ניסיון רצח, גניבה ופגיעה בפרטיות, ולסיום – עוד קצת מהסערה הקיצית סביב בן אנד ג'ריס.

תלונות? באינסטגרם

נפתח בעוד סַפיח לפרשת סוכן הדוגמניות, שי אביטל, שבימים האחרונים התפרסמו עדויות רבות על הטרדה וּתקיפות מיניות מצידו.

אחרי שבמשטרה קראו לְנפגעות נוספות, להגיע וּלהתלונן, הגיעה אמש הדוגמנית גל גברעם לתחנת המשטרה. היומנאי במקום שלח אותה הביתה, להגיש תלונה באינטרנט, לא לפני ששאל "למה נזכרת רק עכשיו?".

גברעם פרסמה סרטון באינסטגרם, שזכה לתפוצה ויראלית, בו סיפרה על המקרה, ורק אז המשטרה התנצלה, מינתה קצין בודק, וגם שר המשטרה בעצמו התייחס לנושא.

הנוער בדיכאון קורונה

דוח מיוחד, של המטה הלאומי להגנת-ילדים ברשת, חושף נתונים מדאיגים. יותר ממחצית אירועי החשש לאובדנות ברשת, שטופלו במשך שלוש שנים, התקבלו בתקופת הקורונה. תשעים אחוזים מהאירועים סווגו כאירועי חירום, ורוב בני הנוער המשתפים מצוקות, הם בני 12-15.

עוד עולה מהדוח, כי פורומים שבהם נמצאים ילדים ובני נוער, מהווים מרחב מקוון אנונימי ובטוח, לקבלת תמיכה מצד הגולשים.

וואלה?

עוד בכותרות היום, לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית, המוערכת במיליוני שקלים, נגד חברת שוֹפּמַיינד, המפעילה את אתר המכירות המקוון ״וואלה שופס״.

על פי הבקשה, החברה מפרה בצורה מוחלטת, שיטתית ומערכתית, את הוראות הדין החלות עליה, אינה מסמנת את המוצרים כנדרש, ואף לא מספקת אחריות, כפי שהיא מחויבת, עד כדי פוטנציאל ממשי, להטעות את הצרכן ולגרום לו לנזק. שופמיינד עדיין לא הגישה כתב הגנה.

הרדמה לנצח

לבית המשפט המחוזי מרכז ,הוגש כתב אישום כנגד ד"ר אסף קרפל מקרית אונו, בגין ניסיון רצח, גניבה, התפרצות לִמְקום מגורים ופגיעה בפרטיות.

דוקטור קרפל ניסה לפגוע בבן זוגה של רופאה, אותה הכיר במסגרת עבודתו כרופא מרדים, ועמה ניהל בעבר מערכת יחסים. קרפל הגיע לבית הקורבן בשעת לילה מאוחרת, שעה שישַן, כשהוא מצויד בשוקר חשמלי ובמזרקים המֵכילים חומר הרדמה. הוא תקף את הקורבן וניסה לדקור אותו, אך זה התעורר, נאבק בו והצליח להבריחו. מצלמות האבטחה במקום תיעדו אותו בזירה.

חארטה בגביע גלידה

חשבתם שנגמרה הסערה הקיצית סביב מותג הגלידות בן אנד ג'ריס, שהודיע כי יפסיק למכור את מוצריו בשטחי יהודה ושומרון? אז לא. ארגון "שורת הדין" המזוהה עם היַמין, הודיע שיפעל על מנת לרשום את הסימן המסחרי של בן אנד ג'ריס, באזור יהודה ושומרון, עם קו מוצרים חדש בשם "טעמים ציוניים".

עורך הדין סער גרשוני, מומחה לזכויות יוצרים, הבהיר כי הרעיון לא קביל, בלתי אפשרי לביצוע ולמעשה – אין סיכוי שיקרה. יש להניח כי גם ב"שורת הדין" יודעים זאת, אבל לא ויתרו על ה-לק האחרון, בפרשיית הגלידה שהסעירה את המדינה

עד כאן מאוביטר. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות