במקום "בן אנד ג'ריס" – גלידת "טעמים ציוניים"?

ארגון שורת דין סבור כי ניתן להשאיר את ענקית הגלידות בישראל דרך רישום הסימן המסחרי שלה. עו"ד סער גרשוני, המתמחה בדיני מסחר: "זה לא קביל"
נעמה כהן |
מפעל בן אנד ג'ריס בישראל, יולי 2021. צילום: פלאש 90

למרות הודעתה של יצרנית הגלידות הבינלאומית, "בן אנד ג'ריס" כי תפסיק למכור את מוצריה בשטחי יהודה ושומרון, ארגון משפטי ישראלי פועל על מנת לרשום על החברה את הסימן המסחרי למכירת גלידות באיזור איו"ש.

הקו החדש והמתוק ייקרא על שם הסיבה להיווצרותו- "טעמים ציוניים".

אולם, על פי מומחים לדיני קניין רוחני, בקשה מסוג זה לא תתקבל שכן מדובר בעוולה מסחרית.

"הם יכולים לטעון כי החברה זנחה את הסימון המסחרי שלה", אומר עו"ד סער גרשוני. "אבל לשם כך הם נדרשים להמתין 3 שנים כפי שמחייבת הפקודה של סימני המסחר, להתעלם מכך שכל אותו הזמן החברה תשווק את הגלידות שלה בישראל".

הארגון הלא ממשלתי, "שורת דין" החליט לצאת למאבק משפטי חוקי ומתוחכם על מנת להשאיר את ענקית הגלידות בישראל, גם אם לא ירצו בכך. הארגון פועל לרישום של סימן מסחרי של "בן אנד ג'ריס ביהודה ושומרון" ובכך למעשה, יאלץ את המותג להישאר בישראל.

מייסדת ומנהלת ארגון שורת דין, עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר. צילום: פלאש 90

שורת הדין: "ביקשו להחרים את כל ישראל"

כזכור, בשבועות האחרונים התעוררה סערה סביב החלטתו של מותג הגלידות, בן אנד ג'ריס להפסיק למכור את מוצריו במה שהם מכנים "השטחים הפלשתיניים הכבושים". בהודעה הרשמית שפרסמה החברה נכתב: "אנו מאמינים שמכירת גלידה של בן אנד ג'ריס בשטחים הפלשתיניים הכבושים אינה עקבית עם הערכים שלנו. אנו קשובים לחששות שחלקו איתנו הלקוחות שלנו והשותפים שלנו בנושא זה".

יחד עם זאת, אבי זינגר, בעלי הזיכיון בחברה הישראלית "בן אנד ג'ריס ישראל" החליט שלא להיכנע ללחצי החברה העולמית וממשיך למכור את מוצרי החברה בכל רחבי ישראל, כולל ביהודה ושומרון, אף על פי שהחברה העמידה את המשך חוזה הזכיינות שלו על הכף.

מהארגון שורת דין נמסר: "למען הסר ספק, בן אנד ג'רי העולמית ביקשה להחרים את ישראל כולה ובלית ברירה הסתפקו בשטחי יהודה ושומרון בלבד. למבקשי רעתנו אין את הוויכוחים בנוגע ללגיטימיות של עם ישראל על ארץ ישראל ואין זה משנה אם מדובר באיו"ש, רמת הגולן או תל-אביב… הפעם ידעו תומכי ה-BDS ובן אנד ג'רי כי על טעויות משלמים".

עו"ד סער גרשוני

עו"ד גרשוני: "הבקשה לא תאושר"

עו"ד סער גרשוני, המתמחה בדיני זכויות יוצרים וקניין רוחני, טוען כי הבקשה לא תאושר על ידי רשם החברות ואף אם יגישו בקשה לרישום סימן מסחר, היא תידחה, ולא תתקבל שכן, חוק החל במדינת ישראל, בשונה ממקבילו האמריקני, אין קשר בין סימן מסחר לשם חברה. ועצם הרעיון שהולכת לקום חברה בשם זהה, לא מותיר לה כל זכות לעשות שימוש בסימני המסחר של ענקית הגלידות האמריקנית.

"סימן מסחרי", אומר גרשוני, "מטרתו לאפשר לצרכן לזהות את מקור המוצר ולצבור ליצרן רזומה חיובי אצל הלקוח. מה שארגון שורת דין מציע, מהווה למעשה עוולה מסחרית. בגלל שהדרך היחידה לקבל את מבוקשם היא לטעון כי על פי סעיף 41 לפקודה, החברה זנחה את הסימון המסחרי. אבל לשם כך הם נדרשים להמתין 3 שנים כפי שמחייבת הפקודה של סימני המסחר, להתעלם מכך שכל אותו הזמן החברה תשווק את הגלידות שלה בישראל".


עו"ד סער גרשוני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות