הורי החיילים בפניה לרמטכ"ל: "אל תפקיר את החיילים, גבה אותם. הם לא התוקפים, הם הקרבנות"

כלא 4

הורי החיילים מהיחידה שחייליה נעצרו בעקבות האירוע שהתרחש בתחנת דלק ליד העיר רהט במעורבות צעירים מהמגזר הבדואי, פנו במוצ"ש לרמטכ"ל בו הם קובלים על היחס המחפיר לילדהם. לטענת ההורים, ילדהם נעצרו בצורה משפילה ומבזה וזאת בשעה שבצעו פעילות מבצעית תוך הפקרת הגזרה. למרבה הפלא, הבדואים המעורבים לא נחקרו כלל על האיום בדקירה ונסיון חטיפת הנשק עליהם דיווחו החיילים. עוד טוענים ההורים כי במהלך החקירה הוכח כי לפחות חלק מהתלונות הן שקר מוחלט. החוקרים, לא פעלו בכדי לחקור את תלונות השווא.
בפנייתם לרמטכ"ל תמהו ההורים: "מה אתה מצפה מחייליך כאשר הם שומעים כי חבר שלהם מותקף, האם עליהם להישאר במקומם מחשש שיואשמו ב"תקיפה בצוותא", או שעליהם לחתור למגע ולהגן על החבר המצוי במצוקה(?). האם הערך של ערבות הדדית קיים בצה"ל או שהוא נמחק בשערי הפרקליטות הצבאית(?)." לסיום, פונים הורי החיילים לרמטכ"ל ומבקשים: "להורות באופן מיידי על שחרורם של החיילים מהמעצר והחזרתם לפעילות המבצעית. להורות לגורמים האחראים לכך לחקור את חלקם של המתלוננים הבדואים בפרשה, כולל תלונות השקר שכבר הוכחו. להבהיר באופן ברור כי במידה והחיילים אויימו כפי שהם טוענים, הינך מגבה את תגובתם. להורות לחקור גם את הבדואים, ולהעמיד לדין את מי שאיים בדקירה וניסה לחטוף נשק מחיילי צה"ל."
מארגון 'בצלמו' המלווה את משפחות החיילים נמסר:"לא נפקיר את חיילי צה"ל שהותקפו. מדובר בחיילי צה"ל שעשו מה שמצופה מכל חייל ולצערנו המערכת, במקום לגבות אותם ולחקור את התוקפים בוחרת לעצור ולהשפיל את המותקפים- חיילי צה"ל. ארגון בצלמו יפעל לחשוף את האמת."

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות