אעבוד חשוד בעבירות של התעללות פיזית, תקיפת חסר ישע, הזנחת קטין, נטישת קטין ושהיה בישראל שלא כחוק.

המשטרה מייחסת לזיעד אעבוד רצח הילדה בת עשרה חודשים שנמצאה שנפטרה בבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר שהובאה שתי יממות קודם לכן לחדר המיון בבית החולים ברזילאי באשקלון עם חבלות ראש קשות.
יעל חן |
אילוסטרציה

זיעד פלסטינאי אשר נעצר בשבוע שעבר בחשד לתקיפת התינוקת מאשקלון ואמה של התינוקת הובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון.

האם, בת 23, חשודה אף היא בהתעללות, הזנחת קטין וכן עו"ד קובי פלומו, סנגורה של האם, ששמה אסור בפרסום, טען כי היא לא הייתה בבית ואינה קשורה לאירוע וכי אין אינדיקציה להתעללות ממושכת ומנגד יש חשוד אחר שקושר את עצמו לאירוע. עוד טען הסנגור כי האם לקחה את התינוקת לבית החולים בשני מקרים שבהם חשה מצוקה ואמר כי זאת אינה התנהגות של אם מתעללת. מנגד, השיב נציג המשטרה בדיון, עו"ד ערן צמיר כי "זה שבאים ועושים אולי סוג של התעללות פיזית ומנגד הולכים לטפל בחום גבוה, לא בהכרח יש סתירה בין הדברים".

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה של האם בשבעה ימים, אך השופט אבישי כהן הסכים להאריך את מעצרה ביומיים בלבד מאז מתמקדת המשטרה בחשוד אעבוד כמי שפגע הילדה המשטרה סבורה כי גרסתו לפיה מדובר בתאונה אינה נכונה בשל אופי השברים והפגיעה בילדה וכן בעדויות שאספה המשטרה בין היתר מהאם על מה שקרה בדירה ביום האירוע לפני שיצאה מהבית וכן על האלימות שהפעיל בעבר נגדה ונגד בתה.

עו"ד ליאור רונן סנגורו של אעביד: "הנייר סובל הכל, אין סעיף שמדינת ישראל חסכה מהמשיב הזה. עכשיו יש לנו מניע לרצח בגלל ויכוח עם האמא, בגלל שהיא חיטטה לו בטלפון והוא חיטט בחזרה ואז זרק את הטלפון ופגע בילדה.
אז אם אמא משאירה את התינוקת בידיו והולכת לבלות בבאר שבע בלעדיו. עם כל הכבוד שהוא לא יהודי, הוא מטפל בתינוקת הוא לקח אותה למיון כשהיא הייתה חולה. היא רצתה לנסוע לבאר שבע והיה ויכוח ובגלל זה היה לו מניע לפגוע בה?? האמא סמכה עליו. כשאמרתי לו שהתינוקת מתה הוא בכה כי הוא דאג לה ולא האמין".

"לקחת את הטרגדיה ולחפש אשמים כאלה?" שאל עו"ד רונן את בית המשפט."התיק הפך לרצח. למה המעבדה לא בדקה את הזירה? הוא נתקל ברגל של השולחן והתינוקת קיבלה מכות מהספה ואז האמא אומרת שהוא מטלטל? אחרי שהיא קיבלה מכה היא בלעה תרופה… הוא יצא לעשן וכשחזר ראה אותה עם עיניים מגולגלות למעלה ולא מגיבה אז הוא התחיל להזעיק עזרה. הוא לא נטש את התינוקת".

לאחר שהשופט אבישי כהן שמע את עמדות שני הצדדים ועיין בדו"חות החקירה הסודיים הוא החליט להאריך את מעצרו של אעביד בחמישה ימים נוספים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות