תקע דגל בישבן ולא ייענש

הבוקר קיבל ארגון בצלמו מכתב בו הוחלט לסגור את התיק ולא להגיש כתב אישום נגד האמן באשמה של עבירה על חוק ביזוי הדגל .
יעל חן |
דגל ישראל

לפני שלש שנים בועידת הארץ לתרבות התקיים מופע מיוחד של האמן אריאל ברוניז במהלך המופע זרק האמן תפוזים על הקהלה ובתגובה לזעקות.הקהל תקע דגל בישבנו. בעקבות כך התלוננה שרת התרבות במשטרה וכך גם ארגון בצלמו על ידי יועמ"ש בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק. האמן אריאל ברוניז וכן מארגני הוועידה הוזמנו לחקירה במשטרה מיידית בעקבות כך .אך לא הוחלט מה ייעלה בגורלם.

במכתב החתום על ידי עו"ד שלומי אברמזון מפרקליטות המדינה לענינים מיוחדים נכתב. הרינו להודיעך כי תיק החקירה כנגד האמן אריאל ברוניז נסגר.אין חולק כי המעשה שעשה אריאל ברוניז הינו מעשה מכוער בוטה ומקומם ואולם מעבר לקשיים הראייתים בתיק הנוגעים לזיהוי הדגל כדגל מדינת ישראל

 width=
עו"ד מיכאל ליטוויק יועמש בצלמו

לא נראה שאכן הייתה כוונתו לביזוי הדגל מתוך רצון לפגוע בדגל ולבזות את המדינה. בהמשך המכתב מציין עו"ד אברמזון שמשיחות עם האמן עולה שמדובר היה באקט בלתי מתוכנו כעין אילתור אומנתי בתגובה לצעקות הקהל מולו ורצונו לשקף להם את ההתנהגות הבהמית שלהם כדבריו. והוא אינו בעד השחתת דגל המדינה או כל סמל מדינה אחר. בנוסף האמן ציין שהוא אוהב את המדינה ויש לו עימה יחסים מורכבים . בנוסף מציין עו"ד אברמזון שמדובר היה באירוע תרבות וגם לכך יש משקל בהחלטה וכן התחייבותו של האמן שלא יחזור על כך לעולם, לסיכום מציין עו"ד אברמזון מדיניות העמדה לדין במקרה של חופש ביטוי הינה מצומצת ביותר ולכן הוחלט שהתיק יסגר לגמרי .למרות הסתייגות חמורה מהמעשה ואזהרת החשוד להבא.

מארגון בצלמו שהתלונן נמסר. מצער שאדם שביזה את הדגל לא נענש. נתנחם בכך שהאיש הוזהר והתחייב שלעולם לא יבזה את הדגל שוב. שוב מוכח שיש חוקים שאוכפים ויש שלא.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות