חשד: חטפו ודקרו בת משפחה בגלל שניהלה קשר רומנטי

ביהמ"ש משפט השלום בב"ש האריך את מעצרם של אם ו-3 מילדיה החשודים כי פצעו בת אחרת בגלל שלא היו מרוצים מבן זוגה ובגלל ש"פגעה בכבוד המשפחה"
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, שרה חביב, האריכה את מעצרה של אם ושלושת ילדיה תושבי הדרום, בני משפחתה של נערה, שעל פי החשד נחטפה משום שניהלה מערכת יחסים עם גבר שלא לשביעות רצונם. הבת נפצעה ופונתה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי תוך כדי שהיא מוזהרת, על פי החשד, על ידי בני המשפחה שלא להתלונן על המקרה בפני המשטרה.

"מהתיק עולה תמונה כואבת ומטרידה אשר עשו יד אחת לפגוע באחותם. מהתיק עולה תמונה כואבת ומטרידה של בני משפחה אשר עשו יד אחת לפגוע באחותם, קטינה שטרם מלאו לה שמונה עשרה, על רקע 'כבוד המשפחה'", כתבה בהחלטת המעצר השופטת חביב.

האירוע התרחש בתחילת השבוע, כאשר התקבל דיווח על כך שנערה בת 17 נחטפה באחד מרחובות באר-שבע. בדיווח צויין כי היא הוכנסה בכוח לרכב לא לפני שהיא גם נדקרה על ידי אחד מאחיה והובלה לביתו של אחד האחים בבאר-שבע. מאוחר יותר בשל מצבה אימה הביאה אותה לבית החולים "סורוקה" כשהיא פצועה באורח בינוני.

"שרשרת אירועים חמורה"

המשטרה עצרה את האם ושלושת ילדיה והם הובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בבאר שבע, שם נטען כי מדובר בשרשרת אירועים החמורה שבוצעה על רקע של 'כבוד המשפחה'.

האם הכחישה כל קשר לאירוע, כך גם אחותה של הצעירה מכחישה את המיוחס לה. האח החשוד בדקירתה שיתף פעולה בחקירתו וטען כי לא חטף את אחותו ואילו אח נוסף טען באמצעות בא כוחו, כי הוא לא נכח בזירת האירוע ולא היה מודע לאירוע האלים כלפי אחותו.

"אני מבין שאימה של הצעירה לא לקחה חלק בפציעה עצמה. ככל הנראה מישהו מבני המשפחה עשה זאת. השאלה היא מה היו הכוונות של האם כשהיא באה לקחת את בתה ממערכת יחסים שלדעתה אינה טובה. היא באה לקחת את בתה ממקום שלטענתה איננו טוב. האם בוודאי לא רצתה שבתה תיפצע כך, ועובדה שברגע שראתה שיש פציעה היא פינתה אותה לבית החולים. אם שרוצה להרחיק את בתה לא לוקחת אותה לבית חולים", אמר הסניגור של האם.

השופטת חביב: "קיים חשד סביר"

השופטת שרה חביב הורתה בסיכומו של דבר על הארכת מעצרם של החשודים לאחר שקבעה כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות על ידם.

"מהתיק עולה תמונה כואבת ומטרידה אשר עשו יד אחת לפגוע באחותם. מהתיק עולה תמונה כואבת ומטרידה של בני משפחה אשר עשו יד אחת לפגוע באחותם, קטינה שטרם מלאו לה שמונה עשרה, על רקע 'כבוד המשפחה'", כתבה השופטת חביב.

עוד הוסיפה: "המדובר בכל אחיה הבוגרים של המתלוננת ובאימה, אשר על פי הראיות תכננו לחטוף אותה או לפגוע בה. בסופו של דבר היא נדקרה בבטנה, נפצעה בפניה והותקפה בין היתר במכות ובחניקות ובעודה נלקחת לבית החולים הוזהרה לבל תספר את האמת והתבקשה למסור גרסה אחרת באשר לחבלות בגופה".

______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת שרה חביב

______________________________________________________

עו”ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות