מאות קילו מריחואנה הושמדו

שוטרי הדרום השמידו במהלך הימים האחרונים כ-400 קילו של גידולי סמים במתחמים שהוקמו בשטחי אש של צה"ל, חלקם כבר מוכנים להפצה
אייל חן |
הסמים שנתפסו והושמדו. צילום: דוברות המשטרה

במהלך היומיים האחרונים השמידו שוטרי הדרום כ-400 ק"ג מריחואנה מוכנה להפצה ו-157 מתחמים אשר נחשדו כשטחי גידול מריחואנה בשטחי הנגב והאש של בסיסי צה"ל, זאת לאחר שעשרות לוחמי יס"מ נגב, שוטרי תחנות דימונה ואופקים, לוחמי מג"ב והיחידה האווירית של משטרת ישראל בשיתוף פקחי הסיירת הירוקה, פשטו ביומיים האחרונים על מתחמים אשר נחשדו כשטחי גידול מריחואנה בשטחי הנגב והאש של בסיסי צה"ל בדרום.

גידולים בשטחי אש של צה"ל. צילום: דוברות המשטרה

בכך הגיעו לסיומם עבור פעילות זו, מיפוי וסימון האזורים החשודים ככאלו בהם מגודלים בניגוד לחוק צמחי המריחואנה. הכוחות הרבים אשר פעלו במיקוד אכיפה איתרו את המתחמים, ותוך זיהוי מבעוד מועד והתגברות על מכשולים שהוצבו לכלי הרכב חישפו את השטח ותפסו את ציוד הגידול והתשתיות של 157 המתחמים.

המשטרה: "נמשיך להילחם בנגע הסמים המסוכנים"

בפעילות הושמדו בו במקום עשרות אלפי צמחי מריחואנה וכ-400 ק"ג תפרחת מיובשת מוכנה להפצה.

מהמשטרה נמסר כי "מדובר בתפיסת הפעלה מתמשכת בהתמודדות אל מול נגע הסמים המסוכנים. לא עוד תפיסה ואיסוף החומר הצמחי אל תחנות המשטרה תוך השקעת משאבים רבים אלא טיפול בשורש ביצוע העבירה בו במקום".

מוכנים להפצה – הסמים שנתפסו. צילום: דוברות המשטרה

אישום: סוכן סמוי הביא למעצרם של סוחרי סמים

בסוף השבוע האחרון הוגשו נגד 9 נאשמים, כתבי אישום הכוללים עשרות סעיפי אישום בגין עבירות קשירת קשר לביצוע פשע, סחר בסם מסוכן וסחר בסם מסוכן בצוותא חדא, זאת לצד בקשה למעצרם עד תום ההליכים. מעצרם של התשעה התאפשר בעקבות פעילות של סוכן סמוי שחשף שיטה ייחודית לסחר בסמים ברשת ה"טלגרם"- דירות המשמשות חמ"ל לניהול ההזמנות והמשלוחים ותוכנית גיבוי וייעוץ משפטית.

מדובר בפרשייה רחבת היקף בתחום הסחר בסמים המסוכנים, כאשר במהלך הפעלתו, רכש הסוכן המשטרתי במספר הזדמנויות סמים מסוכנים מידיהם של אותם חברי הקבוצה. מכתבי האישום שהוגשו ועל פי חומרי החקירה עולה כי רוכשי הסמים היו פונים באמצעות היישומון לקבוצה.

הפנייה הייתה מתקבלת במכשיר סלולרי, אחד מיני רבים, אשר היה מצוי בדירה בה פעלו חלקם של הנאשמים ותפקידים היה בין היתר לבצע ולאמת את זיהוי ה"לקוח"- צילום ת.ז, סרטון צילום עצמי וצילום פרופיל מהרשת החברתית. לאחר הליך זה, בוצע תיאום אודות כמות הסם, מחירו ויעוד המשלוח. בהמשך לכך הועברה המשימה לידי ה"שליחים" במטרה להשלים את העסקה ומסירות הסם המסוכן לידי ה"לקוחות" כאשר הסם ארוז בשקית אטומה עליה הכיתוב "Monkeys Kush" ו-"מאת ה׳ הייתה זאת, היא נפלאת בעינינו".

180 עסקאות סמים

מדובר היה בכמות עסקאות גדולה שהתבצעה מדי יום, כאשר רק בתאריך 21.6 ביצעה הקבוצה כ-180 עסקאות סחר בסמים בשווי הנאמד במאות אלפי שקלים. עוד סיפקה הקבוצה "שירותי החלפה", מעין שירות שימור לקוחות, קרי לקוח שאינו היה מרוצה מטיבו של הסם שסופק עבורו, הסם היה מוחלף באחר על ידי השליח ובכך שמרה הקבוצה על תודעת שירות גבוהה.

יומיים לאחר מכן, פשטו בלשי המשטרה על הדירה ברחוב שלום עליכם בת"א ועצרה את חלקם של הנאשמים (32 ו-36, בת ים; 34, טירת הכרמל; 23, קריית ים; 31, אשדוד) שתפקידם בין היתר היה "מאמתים" ו-"שליחים", כבר באותו היום הושבתה הקבוצה ברשת הטלגרם אך חזרה לפעול כעבור ימים אחדים בשנית.


עו"ד אסנת צחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות