מסכמים את היום באוביטר: קבלו את הכותרות

נער תקף מאבטח קשיש, גרוש במצב כלכלי קשה שיצא לנופש אבל ביקש פטור מאגרה, שוטר הסיור שהיכה נער אזוק ועורך הדין שהכניס סמים ללקוח שלו בכלא
מערכת אוביטר |
מהדורת אוביטר

הערב במהדורת אוביטר: נער תקף מאבטח קשיש, גרוש במצב כלכלי קשה שיצא לנופש, פרשת חברת הסייבר הישראלית אן אס או, 60 יום עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי של אלפיים שקלים, על שוטר הסיור העירוני שהורשע בביצוע עבירה של תקיפת סתם, גזר 11 חודשי מאסר ו-5,000 שקלים קנס, על עורך הדין שהורשע בעבירה של אספקת סם מסוכן.

תקיפת שומר

פותחים עם תקיפת קשיש על ידי נער. לבית המשפט השלום לנוער, בראשון לציון, הוגש כתב אישום, נגד נער בן 16, שלפני כחודש תקף שומר קשיש בְּחַניון, וגרם לו לחבלה חמורה. הסיבה? האיש סירב לפתוח לו את השער. השומר נפצע ונזקק לטיפול רפואי, וְכַיום נמצא בשיקום. הנער נתפּס זמן קצר לאחר המקרה, והוא נאשם בעבירה של תקיפת זקן, הגורמת חבלה חמורה.

לא פטור

בית משפט המחוזי בחיפה, קיבל ערעור של אישה, על החלטת בית המשפט לענייני משפחה, להעניק פטור מאגרה לגרוש שלה, שטען כי הוא נמצא במצב כלכלי קשה. האישה טענה כי בעלה לשעבר יצא לנופש, בעוד הוא מתלונן על גובה דמי המזונות. בהחלטתו ציין בית המשפט כי "אדם לא יכול לטעון לחסרון כיס, בכל הקשור להוצאות מסוג מסוים, ולממן, בכל אמצעי שהוא, הוצאות אחרות כראות עיניו".

אכיפה מוגברת?

נושא הפרטיות נמצא בכותרות, בעקבות פרשת חברת הסייבר הישראלית, NSO, שתוכנת הריגול שלה, פגסוס, שימשה למעקב אחר מדינאים ועיתונאים במדינות שונות. כעת פרסמה הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, דוּח דו-שנתי לסיכום פעילותה. הדוּח המפורט כולל מספר חסר תקדים של הנחיות, המלצות ומסמכי מדיניות, והוא קורא לרפורמה רחבה, מַקיפה וּנחוצה בְּחוק הגנת הפרטיות.

השוטר שתקף אותי

בית המשפט השלום בראשון לציון גזר 60 יום עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי של אלפיים שקלים, על שוטר הסיור העירוני, רון מתנה, שהורשע בביצוע עבירה של תקיפת סתם. בית המשפט סירב לבקשתו של השוטר לבטל את הרשעתו וציין: "האלימות שהפעיל כלפי המתלונן, במסגרת תפקידו, ובהינתן פערי הכוחות המובהקים, הובילו לדחיית עתירתו של הנאשם, לביטול הרשעתו בדין".

בשירות הלקוח

בית המשפט השלום ברמלה, גזר 11 חודשי מאסר ו-5,000 שקלים קנס, על עורך הדין חיים אריה שטיינבֶּרגר, לאחר שהורשע בעבירה של אספקת סם מסוכן. עו"ד שטיינברגר נפגש עם אסיר, באגף ההפרדה של כלא איילון, הוציא מכיסו שקית ובה קוקאין והעביר לידי לקוחו, שאף צרך חלק מהסם לנגד עיניו.

בהרשעתו ציין בית המשפט כי שטיינברגר פגע בין השאר, באמון הציבור במקצוע עריכת-הדין, ובאמון הקיים של רשויות האכיפה, ובכללן שירות בתי הסוהר – בעורכי-הדין עצמם.

ועד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

______________________________________________________________________________

 

עו”ד הילה וינטרוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות