600 אלף שח פיצוים תשלם מדינת ישראל לסולומון רדאי שהואשם והורשע ברצח חברתו וזוכה אחר כך על ידי בית המשפט העליון.

סלומון רדאי ריצה ארבע וחצי שנות מאסר לאחר שהואשם ב-2003 ברצח חברתו פוקטה בוגלה. ב-שנה שעברה זוכה ואתמול (יום ד') קבע בית המשפט כי על המדינה לפצותו בסכום של 600 אלף שקלים.
יעל חן |
סולומון רדאי

 

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע אתמול כי המדינה תשלם לסלומון רדאי בן ה-43, עולה מאתיופיה את הפיצויים תוך שהוא מתח ביקורת קשה על הפרקליטות בהתנהלות שלה בניהול תיק הרצח. סולומון הורשע ברצח בת זוגו באפריל 2003 וריצה ארבע וחצי שנים במעצר, לאחר שבשנה שעברה זוכה בעקבות סתירות שנמצאו בשלוש הודאותיו של רדאי בפני המדובב וכן התגלו קשיים הקשורים בעדויות אחרות שהובאו בפני בית המשפט.

מקרה הרצח התרחש באפריל 2003 בשכונת גבעת המטוס בירושלים, כאשר נמצאה גופתה של חברתו דאז, פוקטה (מימי) בוגלה, עם סימני דקירה. מניתוח שלאחר המוות עלה כי היא הותקפה בסכין ובמכשיר קהה אחר בעל שוליים חדים. רדאי נעצר סמוך לרצח, אולם שוחרר כעבור חודש. החקירה נמשכה 11 שנים ובשנת 2014 הודה מספר פעמים במיוחס לו מול מדובב של המשטרה שנשלח בכדי להוציא ממנו עדויות מפלילות. במסגרת הפעילות שידל אותו הסוכן לבצע עבירות פליליות שהובילו לשני אישומים נוספים נגדו: הצתת רכב בשכונת קריית יובל שקיבל עבור מעשה זה תמורה מהסוכן המשטרתי אלפיים שקלים וניסיון רצח באמצעות הטמנת לבנת חבלה מתחת למכונית אשר לא יצא לפועל בסופו של דבר רדאי זוכה משני המקרים לאחר שנקבע כי המשטרה יזמה אירועים פליליים כדי להביא להרשעתו. בית המשפט קיבל כאמור את טענותיו של רדאי אתמול מתח בית המשפט ביקורת על הפרקליטות באשר להתנהלות של הסוכן המשטרתי וניהול התיק בית המשפט קרא לפרקליטות להפיק את הלקחים מהמחדלים שעלו בתיק.

בית המשפט קבע את גובה הפיצוי לנוכח תקופת המאסר הממושכת של סולומון, והפגיעה בשמו הטוב והנזק שנגרם לו במהלך השנים עקב המעצר וקשירת שמו לרצח.

ממשרד המשפטים נמסר כי כבר בעת הגשת כתב האישום, משקלן של הראיות היה דל ואפסי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות