בן עשרה חודשים בלע צרור מפתחות

מה עושה צרור מפתחות בית החזה של פעוט בן עשרה חודשים? רופאי בית החולים שערי צדק הצליחו במהלך ראש השנה להציל את חייו של פעוט בן עשרה חודשים שבלע צרור מפתחות אשר חדרו למערכת העיכול וסיכנה את מערכת הנשימה שלו. הפועט הובא למיון ילדים בשערי צדק ולאחר שבצילום רנטגן שבוצע במרפאת טרם התברר שבלע זוג מפתחות.
יעל חן |
צילום הרנטגן שערי צדק

התינוק הועבר מידית לחדר ניתוח, ובפעולה מהירה ומדויקת, של רופאי מחלקת אף אוזן גרון של בית החולים הוצאו המפתחות מגופו דרך הוושט.

משיחה עם ההורים מתברר כי במשך מספר ימים הפעוט סבל משיעול ומחום לסירוגין ולא היה כהרגלו, טופל בקופת חולים ולא הועלה חשד למשהו חריג. לאחר שהחום שפיתח עלה שוב, החליטו ההורים לפנות למרפאת 'טרם', שם בוצע צילום חזה בחשד לדלקת ריאות.

ההפתעה שציפתה להורים ולרופאים הייתה גדולה מאוד. בצילום נראו זוג מפתחות בוושט בגובה החזה. התינוק הובהל מידית למרכז הרפואי שערי צדק ושם כאמור הוצאו המפתחות ללא אביו של התינוק סיפר: "קרה לנו נס גדול. לא היה כל סימן לכך שהתינוק בלע מפתחות ואני מודה ושמח שעלינו על זה לפני שנגרם נזק. אני מודה לצוות בשערי צדק על הטיפול המהיר והמקצועי שבזכותו חזרנו הביתה עם הילד שלנו בריא ושמח". ד"ר אוהד כהן, רופא אף אוזן גרון מהצוות שטיפל בילד סיפר: "מיד שהתקבל התינוק ולאחר שאבחנו כי המפתחות תקועים בוושט במשך למעלה משבוע הוא הובהל מיד לחדר ניתוח על מנת להוציאם לפני שייגרם נזק נוסף. אני שמח שהצלחנו להוציא את המפתחות ללא סיבוכים".

"לצערנו, אנחנו נתקלים במקרים רבים של בליעת גופים זרים על ידי תינוקות, אך זוג מפתחות מתכת גדולים יחסית לגילו של הילד במשך זמן ארוך יחסית זה יוצא דופן. אני קורא להורים לשים לב ולהרחיק מפעוטות עצמים קטנים, ובמיוחד סוללות ומגנטים שעלולים להיבלע או להישאף במידה ויש חשד של בליעה או שאיפה, יש לגשת מידית לעזרה רפואית על מנת לאבחן ולטפל במהירות ולמנוע נוספים״ הרופא הוסיף וציין ע״י מדובר בנס רפואי של ממש שכן האירוע היה יכול להסתיים באסון״

 width=
המפתחות שבלע התינוק

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות