בג"ץ מונע הרס בתי מחבלים

ארגון בצלמו

בתיהם של המחבלים שסייעו ברצח דביר שורק הי"ד, בקיץ האחרון בגוש עציון , לא ייהרסו, עד להחלטה חדשה כך קבע . שופט בג"ץ, עוזי פוגלמן, שנענה לעתירת משפחות המחבלים והמוקד להגנת הפרט הממומן על ידי הקרן החדשה לישראל . השופט שכבר מנע מספר פעמים הרס בתי מחבלים לגמרי הוציא הבוקר (ד') צו על תנאי לעיכוב הרס הבתים, לאחר שכבר אושרה הריסתם, בשבוע שעבר על ידי אלוף פיקוד המרכז נדב פדן. .
כזכור חמישה מחבלים לקחו חלק בפיגוע הרצחני שאירוע בגוש עציון לפני כחודשיים, בו נרצח רב"ט דביר שורק הי"ד. שניים מהמחבלים ביצעו באופן פיזי את הרצח ואילו שלושה נוספים סייעו בביצוע הפיגוע. אחרי שהוצא צו הריסה נגד שני הרוצחים, ובג"ץ הקפיא את ההרס ניתן צו הריסה גם לבתיהם של שניים משלושת הסייענים – המחבלים יוסף זהור ואחמד אלעצפרה, והיום, כאמור, הוצא צו לעצירת ההריסה, לאחר שבשבוע שעבר כבר חתם אלוף פיקוד המרכז על צו להריסתם. הבית החמישי של המחבל שמואשם ברצח לא ייהרס כלל למרות דרישת המשפחה השכולה וארגון בצלמו.
ארגון בצלמו, המייצג את משפחת שורק במאבק להרס הבתים, זועם על ההחלטה: "מדובר בהחלטה אומללה ואבסורדית. בג"ץ דן בהרס בתי מחבלים כאילו מדובר בויכוח כספי בין שני צדדים ודוחה דיונים כאלה חודשים ארוכים. דחיית ההרס הינה דלק ופרס למשפחות המחבלים".
"אנחנו דורשים לפעול לקביעה שבמקרה של ערעור לבג"ץ יתקיים דיון מיידי ולכל הפחות עד 48 שעות. היות שמדובר בדיני נפשות ולא בסכסוך כספי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות