ההרעלה בארומה: משרד הבריאות מצא ליקויים במסעדה

על פי משרד הבריאות תוצאות המעבדה הראשוניות הגיעו והן מעידות כי מקור ההרעלות בסניף ארומה המדובר נובע ככל הנראה מאחסון לקוי של טונה באריזה במשקל 2 ק״ג בסניף. בניגוד לטענה הראשונית של הנהלת ארומה שטענה כי המקור לזיהום ככל הנראה במוצר שהגיע באריזה ולא מהאיילון או הטיפול
יעל חן |
מעבדת מזון

 

משרד הבריאות פירסם לפני הצוהריים את התוצאות הראשוניות של בדיקות המעבדה שבוצעו אתמול במסעדת ארומה ברחוב מנחם בגין בתל אביב לאחר ששנים מהסועדים במסעדה נפגעו לאחר שאכלו מטונה שהוגשה להם. אחת הסועדות פונתה במצב קשה מאוד לבית החולים איכלוב ורק בזכות טיפול מהיר של צוות חדר ההלם ניצלו חייה, על פי משרד הבריאות תוצאות המעבדה הראשוניות הגיעו והן מעידות כי מקור ההרעלות בסניף ארומה המדובר נובע ככל הנראה מאחסון לקוי של טונה באריזה במשקל 2 ק״ג בסניף. בניגוד לטענה הראשונית של הנהלת ארומה שטענה כי המקור לזיהום ככל הנראה במוצר שהגיע באריזה ולא מהאיילון או הטיפול

במשרד הבריאות אמרו כי מתבצעות בדיקות מעבדה נוספות אשר תוצאותיהן יפורסמו בימים הקרובים.

״משרד הבריאות מבקש להדגיש למסעדות, מטבחים מוסדיים ועסקי מזון אחרים אשר עושים שימוש בטונה לעשות זאת בהתאם לנהלים של המשרד ובהתאם להנחיות היצרן.״ נאמר בהודעה שפירסם משרד הבריאות.

בצילום וידאו: ד״ר רבקה שפר, רופאת מחוז ת״א

על פי משרד הבריאות חקירות אפידמיולוגיות נוספות מבוצעות בכל מקרה של הודעה על הרעלת מזון.

 

ד״ר דניאל טרוצקי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה. בימים האחרונים אנו עדים לגל פרסומים רחב היקף בעקבות תגובה אלרגית והרעלה מטונה שחוו מספר מטופלים.

אני מבקש להבהיר ולהרגיע: לא מדובר בתופעה חדשה ואין פה מקרה לפאניקה בציבור.

למחלקות לרפואה דחופה בכל רחבי הארץ כמו בשאר העולם מגיעים מידי יום מטופלים שסובלים מתופעות הנובעות מאכילת מזון מקולקל. לרוב הם מקבלים טיפול קצר ומשתחררים לביתם בתוך זמן קצר. מדובר ברוטינה רפואית יומיומית שלנו.

השוני הפעם הוא העובדה שהגיעה מטופלת למצב קריטי. גם כאן, נכון להדגיש כי מדובר בתופעה נדירה מאוד וקיצונית ולכן לא נכון להשליך ממקרה זה על הכלל.

אני יכול רק להמליץ לכולם לוודא שהמקום בו אתם בוחרים לסעוד מקבל את אותה התייחסות ורגישות שנדרשים כיום מאנשי צוות ומוסד רפואי: שהעובדים שוטפים ידיים, חובשים כפפות, המקום נקי ואסתטי ולנסות לפחות לשאול איך וממתי המזון מוכן.

ואגב, טונה במים זה גם בריא וגם מזין אז בתיאבון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות