תיעוד כך ביצעו ארבעה בני משפחה פוגרום והרסו רכוש של בן משפחה אחר

על פי חקירת המשטרה ארבעת החשודים הגיעו אל ביתו של הקורבן כשהם מצוידים במוטות ברזל ניפצו חלונות של מספר רכבים, ניפצו את חלונות הבית ורק לאחר שזרעו הרס רב נמלטו
נעמה כהן |
תמונות מהמהומה

 

כתב אישום הוגש נגד 4 תושבי כפר כנא בני 29 עד 40 שביצעו פוגרום והרסו רכוש רב. הרקע לפוגרום סכסוך בין בני משפחה.

האירוע התרחש בשישה לאוקטובר סמוך לשעה חמש בערב אז התקבלה קריאה במוקד 100 של משטרת מרחב העמקים על קטטה אלימה בשכונת הרחוריחה בכפר כנא.
שוטרי משטרת מרחב עמקים הוזנקו מיד לארוע, והבחינו בהרס רב שנראה כמו לאחר פוגרום: חלונות רכבים מנופצים, אחד מפנסי הרכב שחנה במקום נעקר ממקומו, פנס תאורת הרחוב מנופץ ומצלמות אבטחה שבורות.

אב המשפחה שנכח במקום סיפר לשוטרים כי בינו לבין בני משפחתו אשר גרים בשכנות איליו קיים סכסוך ובמסגרת אותו סכסוך 4 מבני המשפחה החלו לקלל אותו ובהמשך הגיעו לביתו כשהם מצויידים במוטות מברזל והחלו בהתקף אמוק לנפץ ולגרום לנזקים כבדים לכל הרכבים ששיכים לו ולבני משפחתו ואף פגעו במצלמות האבטחה שהתקין לפני תקופה קצרה בשל החשש שלו מהאלימות שלהם כלפיו.

חוקרי המשטרה אספו ממצאים בזירה בין היתר את תיעוד מצלמות האבטחה ופתחו בחקירה במסגרתה נחקרו עדים רבים. בלשי המשטרה ניסו לאתר את הנאשמים שנמלטו מהמקום ונצפו במצלמות האבטחה ותוך זמן קצר הצליחו לאתר את אחד הנאשמים בן 39 והוא נעצר.

בהמשך לאחר פעולות חקירה הצליחו בלשי המשטרה לאתר עוד 2 מהנאשמים (33,28) ששהו בבריחה וביום חמישי האחרון בחקירה הצליחו השוטרים לאתר גם את הנאשם (40) ששהה בבריחה ונתפס במסעדה בעיר נוף הגליל ושם נעצר.

מחקירה מהירה ואינטנסיבית תוך גבית עדויות ממספר רב של אנשים ביניהם עדים וחשודים נוספים עלה כי בני משפחה מהצד של הנאשמים פתחו בקללות כנגד הקורבן שבאותה העת עסק בחטיבת עצים וכאשר התקרב למקום עם גרזן עימו עבד לכוון ביתו, הגיעו 4 הנאשמים עם מוטות ברזל וכמו בהתפרצות זעם החלו לנפץ רכבים השייכים לקורבן ולבני משפחתו, ניפצו את פנס תאורת הרחוב וזרעו הרס רב במקום כשהרקע לכך הוא התנגדות מצד הנאשמים להצבת מצלמות אבטחה בחצר ביתו של הקורבן.
עוד עלה מהחקירה כי בין משפחת הקורבן קיים גם סכסוך ישן עם משפחת הנאשמים על מקרקעין.

כאמור אתמול לאחר שחוקרי המשטרה סיימו את מלאכת איסוף הראיות חטיבת התביעות של משטרת המחוז הצפוני הגישה נגדם בקשה למעצר עד תום ההליכים וכתב אישום כנגד 4 הנאשמים המייחס להם עבירות של חבלה במזיד ברכב, היזק לרכוש במזיד והשתתפות בהתפרעות.

מיד עם ההודעה למוקד 100 של משטרת ישראל כוחות משטרה נמצאים בכפר ומבצעים סיורים רצופים על מנת למנוע הסלמת הסכסוך אשר עלול להוביל לפגיעות בנפש.

משטרת ישראל רואה בחומרה רבה התנהגות ביריונית ואלימה. מקרה זה, בו משתמשים באלימות קשה תוך הצטיידות במוטות ברזל אשר רק בנס לא הסתיים בפגיעות בנפש, הינו חמור ומשטרת ישראל תפעל למיצוי הדין עם אותם העבריינים.

ארועים אלימים פוגעים בתחושת הבטחון של הציבור, זורעים פחד ופוגעים בנפשם הרכה של ילדים אשר נמצאים בקרבת מקום וצופים בנעשה. משטרת ישראל תמשיך במאבק בתופעת האלימות מכל סוג שהוא ותשתף פעולה עם כל גורם הנהגה שמוכן לסייע למיגור התופעה.

מצ"ב סרטון מהארוע

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות