בימ"ש ביטל את תנאי ההגבלה – המשטרה המשיכה להטריד המשפחה

הטרדה משטרתית אילוסטרציה

על ר', קטין מירושלים, הוטלו תנאים מגבילים למספר ימים. לאחר זמן קצר בוטלו בידי בימ"ש המחוזי בירושלים כל התנאים הללו, אולם למרות זאת המשיכו שוטרים להגיע ולפקוד את בית המשפחה, על מנת לפקח על עמידתו בתנאים – שבוטלו. עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו דיווח על כך למשטרה, ואכן הביקורים פסקו.
אולם להפתעת המשפחה, שבו השוטרים שוב לביקורת בעיצומו של ראש השנה, ואף תישאלו את אחיותיו הקטנות של הקטין. סה"כ ביקרו השוטרים בבית המשפחה עוד כ-7 פעמים לאחר ביטול התנאים.
במכתב ששלח עו"ד פולסקי לתביעות ש"י נכתב כי "שוב 'זכתה' המשפחה ל'מתנת חג' נוספת בדמות שלושה ביקורים נוספים של שוטרים, כאשר שניים היו בעיצומו של ראש השנה".
בערב החג 'זכתה' המשפחה לביקור ראשון, בליל החג לביקור שני ובבוקר החג לביקור השלישי והטראומטי מבניהם. במכתב תואר כי בבוקר החג הגיעו שתי שוטרות כאשר הורי המשפחה שהו בבית הכנסת בתפילת החג. "השוטרות שהיו במדים החליטו לתחקר את הילדה בת ה- 14 בעניין התנאים המגבילים שהוטלו על מרשי, תוקפם, מועד ביטולם וכו'. התנהלות השוטרים איננה חוקית ואף מהווה מטרד".

ביקש שתשלח תמונה. צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

עו"ד פולסקי ציין כי "עצם ההגעה של שוטרים לביתם של משפחה, ללא כל הצדקה וללא כל סמכות מהווה הטרדה ואפילו איום. אני לא מכיר אזרח שיאות לסבול "ביקורים" מעין אלו, ובפרט כאשר מדובר במשפחה דתית המתגוררת בשכונה דתית, כאשר הגעת השוטרים לביתם בעיצומו של החג מעצימה את הפגיעה בהם".
"יתרה מכך, כלל לא ברור מניין נטלו לעצמן השוטרות סמכות לתחקר ילדה כבת 14 על מועד פקיעת התנאים – ולא ברור מדוע צריכים הילדים הקטנים לסבול מתחקור של שוטרות בפתח ביתם… כל זאת מעבר לפגיעה הבלתי ראויה בקטינים בביתם מעצם נקישת שוטרים כל דלת ביתם כאשר ההורים לא מצויים בביתם".
בסוף מכתבו טען פולסקי כי ההטרדות החוזרות והנשנות ואופי ההתנהלות מהווים בין היתר "עוולה בת פיצויים", וביקש כי ההטרדות יופסקו לאלתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות