רכשו עשרות כרטיסי טיסה לחול כדי להבריח סגירות פטורות ממס בהיקף של מאה אלף דולר

בני זוג נעצרו על ידי חוקרי יחידת הסמים של המכס במתבגרים בחשד כי בחודשים האחרונים פיתחו שיטה כיצד להכניס בהיקפים מסחריים לישראל סיגריות אותם רכשו בחנות הדיוטי פרי ׳ ג’יימס ריצנסון׳ בנתבג.
יעל חן |
ארגזים מלאים בפקטים. אילוסטרציה

לחוקרי המכס הגיע מידע מודעיני על כך שבני הזוג נוהגים להבריח מזוודות מלאות בחפיסות סיגריות אותם הם רוכשים בחנויות הדיוטי פרי בנתבג.

על פי המידע בני הזוג היו רוכשים כרטיסי טיסה זולים בשווי כמה עשרות דולרים בודדים לכל כרטיס. הם היו מתיצבים לטיסה עוברים את ביקורת הדרכונים ומגיעים לחנות הדיוטי פרי שם הם היו רוכשים עשרות לעיתים אף מאות חפיסות סיגריות בכל פעם. אותם הם היו מניחים בתוך המזוודות הריקות שהיו מגיעים איתם. בני הזוג היו טסים לאנטליה או לבודרום בתורכיה שם הם היו עוברים את ביקורת המכס עם הסיגריות ללא כל בעיה בשל העובדה כי המוכסים הטורקים כמעט ולא מבצעים בדיקות של המזוודות של התיירים מישראל מתוך הנחת עבודה כי מדובר בתיירים שבאים לנופשונים ולא מעבר.

לאחר יומים שלושה על פי חשד חוקרי המכס היו בני הזוג שבים לישראל עם עשרות ואף מאות חפיסות סיגריות שנרכשו ללא מכס ומיסים החוק בישראל מאפשר הכנסת טבק פטור ממס עד כמות השווה לכמעט שני פקטים של סיגריות.

על פי חשד החוקרים בשנה האחרונה חזרו על התרגיל 50 פעמים עוד גילו החוקרים כי הדרך של בני הזוג להבריח את הסיגריות מהדיוטי פרי לישראל לא תמיד עברה דרך תורכיה על פי החשד 17 פעם עברו בני הזוג את הליך הרישום לטיסה את ביקורת הדרכונים ואף נכנסו לדיווח פרי ורכשו סיגריות בהיקף של עשרות ואף מאות חפיסות בכל פעם אלא שבמקום לעלות למטוס הם ברגע האחרון ביטלו את יציאתם על פי החוק הם היו מחויבים להשבי את המוצרים לחנות הדיוטי פרי אלא שבפועל הם יצאו במסלול הירוק במכס מבלי שהצהירו כי במזוודות ישנם פקטים של סיגריות שנרכשו הדיוטי פרי

לדברי חוקרי המכס דודו עזרא והראל דימנט שהופיעו בבית המשפט בראשון לציון בחקירתו טען הבעל כי כל הסיגריות שרכש הוציא אותם מהארץ ולא הכניס אותם בחזרתו לטענת החוקרים הבעל התחמק מתשובה הגיונית באשר לחשד כי הבריח סיגריות לאחר שביטל את הטיסות ״ אני לא זוכר אם קניתי סיגריות״ טען בפני החוקרים.
חוקרי המכס סיפרו כי לאחר שבני הזוג נעצרו הם ניסו לשבש את החקירה הם מסרו כתובת שנקרית באשר למקום מגוריהם כדי למנוע חיפוש בביתם וכן הבעל שיקר ולא סיפר כי מכונית של אישתו נמצאת במגרש החניה בטרמינל 3.

החוקרים הסכימו לשחרר את בני הזוג בערבות גדולה הם ביקשו מהשופט אמיר לוקשינסקיי – גל לשחרר כל אחד מבני הזוג בערביות אישית צד ג והפקדה בהיקף של 110 אלף שח וכן נדרשו בני הזוג להפקיד את הדרכונים שלהם והוצא נגדם צוו עיכוב יצירה מהארץ.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות