גם המחירון צריך להיות ברור ללקוחות

בעקבות פשרה בייצוגית יזכו תושבי הצפון הישן בת"א להנחה של 20% במחיר החניון של גל שירותי חניה לאחר שהחברה חייבה את הנהגים שלא ע"פ המחירון
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עדי הדר, קיבל הסדר פשרה בתובענה ייצוגית נגד גל שירותי חניה בע"מ, בעקבות פער בין מחירי החניה שהוצגו ובין המחירים שנגבו בפועל.

על פי ההסדר החניון, הממוקם בפינת הרחובות ז'בוטינסקי-בן סרוק בת"א, יעניק הנחה של 20 אחוזים במחירו למשך 9 חודשים.

שווי ההטבה עומד על 180 אלף שקלים.

על פי הבקשה לאישור ניהול התובענה כייצוגית, המבקש טען שהמשיבה מציגה בכניסה לחניוניה מחירון, במסגרתו מפורטים תעריפי חניה בגין החניה בחניון.

אולם, בפועל מחייבת את הלקוחות באופן שונה מאשר התעריפים המצוינים על המחירון. המבקש טען שהמשיבה מציינת במפורש על גבי השילוט כי "מחירון ערב מהשעה 15:00 עד 8:00 בבוקר" הינו- 25 שקלים.

פער בין התעריף לחיוב

תעריף זה הינו חד משמעי, ומוצג ללא כל סייג או תנאי.

אולם, בפועל המשיבה אינה מחייבת את לקוחותיה שנכנסים לחניון עובר לשעה 15:00 ושוהים בו אחרי שעה זו לפי התעריף המוזל של "מחירון ערב", אלא מחייבת אותם בגין מחיר שעתי או מחיר "מקסימום יומי/אובדן כרטיס" וזאת אף בגין השעות הכלולות בתעריף "מחירון ערב".

כך לדוגמא, צרכן אשר נכנס לחניון בשעה 14:00 ויצא הימנו בשעה 17:00, נדרש לשלם 60 שקלים בעוד שבהתאם לנוסח המפורט בשילוט, עליו לשלם סך כולל של 45 שקלים (20 שקלים בעבור השעה הראשונה – 25 שקלים בעבור תעריף ערב.

עוד צוין כי המשיבה אינה מציינת בעניין "מחירון ערב" במפורש "מהשעה 15:00 ועד 8:00".

לטענת המבקש התנהלות המשיבה מהווה הפרה בוטה וחמורה של הוראות חוק הגנת הצרכן– חובת גילוי, איסור הטעיה והשפעה בלתי הוגנת מכוח חוק הגנת הצרכן.

הטבה ללקוחות

על פי ההסדר עומדת התחייבות המשיבה להעניק לציבור, הטבה בסך כולל של 180 אלף שקלים, אשר תינתן לציבור אשר יעשה שימוש בחניון/ני המשיבה באמצעות מתן הנחה של 20% על כלל המחירים הנקובים במחירון החניה בחניון בפינת הרחובות ז'בוטינסקי-בן סרוק בתל אביב המופעל על ידי המשיבה.

זאת, למשך 9 חודשים עוקבים ורציפים או עד למיצוי סכום ההטבה, לפי המוקדם.

ככל ובתום התקופה, המשיבה לא תסיים את מלוא מתן ההטבה, אזי היא מתחייבת כי היתרה עד לגובה סכום ההטבה הכולל תועבר לקרן לניהול ולחלוקת כספים הנפסקים כסעד, אשר הוקמה מכוח סעיף 27 א לחוק תובענות ייצוגיות.

בנוסף, המשיבה תבהיר על גבי שילוט בכניסה לחניונים, בהם קיים מחיר שונה ביחס לאספקת שירותי חניה בשעות הערב, כי החיוב של לקוח אשר נכנס לפני השעה 15:00 יהא לפי מחירון יום.


לצפייה ודירוג כבוד השופט עדי הדר


עו"ד יוסף-חי אביעזיז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות