תיעוד: ילד בן 8 נפצע מירי בכפר קאסם

לביהמ"ש המחוזי בלוד הוגשו כתב אישום נגד 5 מעורבים בירי בכפר, בתקרית שהובילה לפציעתם של 3 בני משפחה אחת באורח קל עד בינוני
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, הוגשו כתבי אישום נגד 5 מעורבים בירי וגרימת חבלה בכוונה מחמירה שארע בכפר קאסם. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצר הנאשמים עד תום ההליכים.

לפני מספר שבועות, בשעות הערב התקבל דיווח במוקד המשטרה אודות אירוע ירי ושריפת רכב בכפר קאסם. כוחות משטרה שהגיעו למקום איתרו זירה ובה נכחו 3 בני משפחה שנפגעו מירי כשמצבם הוגדר בינוני-קל, אחד מהם ילד בן 8.

חבלה בכוונה מחמירה

החקירה הועברה לידי צוות חקירה מיוחד של מרחב שרון שהחל באיסוף ראיות וגביית עדויות. עם סיום החקירה התברר לחוקרים כי מדובר בסכסוך בין שתי משפחות ולאירוע הירי קדמו מספר עימותים בין הצדדים שכללו דחיפות ואיומים הדדיים. אירוע הירי בו נפצעו השלושה היה למעשה פעולת נקם מצד היורה לאחר שזמן קצר קודם לכן, הוא היה מטרה לירי וניסיון לפגוע בו מצד המשפחה האחרת.

חוקרי המשטרה הצליחו לזהות את המעורבים בשני אירועי הירי ועצרו אותם. אתמול הוגש לביהמ"ש המחוזי בלוד כתב אישום, נגד חמישה נאשמים בסעיפי עבירה של חבלה בכוונה מחמירה בצוותא חדא, נשיאת נשק בצוותא חדא, קשר לפשע. לכתב האישום צורפה בקשה למעצר הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.

ירי גם במזרח ירושלים

בשבוע שעבר הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד תושב ירושלים בן 46, בגין עבירות של נשיאת נשק, ירי במקום מגורים, חבלה בכוונה מחמירה והתפרעות. זאת לאחר שבמסגרת סכסוך בין משפחות ירה ופצע שלושה אנשים. הפרקליטות מבקשת להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום, במהלך חודשי מרץ ואפריל האחרונים התערערו היחסים בין שתי משפחות השכנות בואדי ג'וז על רקע טענות הדדיות בעניין אירועי אלימות שהתרחשו ביניהן. על רקע הסכסוך נעשו ניסיונות לפייס את המשפחות וזאת בשיתוף אנשים המקובלים עליהן העוסקים בהשכנת שלום. במקביל לניסיונות, התרחשו אירועי אלימות נוספים בין הצדדים, במהלכם נזרקו אבנים וחפצים נוספים בין המעורבים השונים.

סכסוך בין משפחות

בעקבות כך בוצע ירי על ידי אדם שאינו ידוע למשטרה וכתוצאה מהירי נפגע מקליע ברגלו אחד מבני משפחת הנאשם. בעקבות הירי, וההסלמה הנוספת בין המשפחות, נעשו ניסיונות נוספים להביא לעטווה בין המשפחות באמצעות מפגש בין מכובדים משתי המשפחות, הנאשם שהגיע אף הוא לבית שבו התנהלו המגעים לסולחה ובא בדברים עם הנוכחים במקום ולמרות זאת השיחות עלו על שרטון ובעקבות כך החלו רבים מאנשי המשפחות לנקוט במעשי אלימות.

עשרות צעירים הקשורים לשתי המשפחות, יצאו לרחוב והחלו בהתפרעויות ספונטניות. במהלך האירוע בוצע ירי באמצעות אקדחים, יודו בקבוקי תבערה ואבנים, ונורו זיקוקים שגרמו להתלקחות אש במספר מבנים באזור. המתפרעים נחלקו לשני מחנות יריבים: מתפרעים הקשורים למשפחת אבו גרביה התקהלו ונעמדו בצדו המזרחי של הרחוב ואילו מתפרעים הקשורים למשפחת ע. התקהלו ונעמדו בצדו המערבי של הרחוב.

בכתב האישום מצוין כי במהלך ההתקהלות, בשלוש הזדמנויות ירה הנאשם באמצעות אקדחו באזור מגורים וכתוצאה מכך נפגעו שלושה אנשים מירי.

____________________________________________________________________

עו”ד ראיס אבו סייף

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות