מה עליכם לעשות במקרה של רשלנות רפואית?

עם כל המחמאות למערכת הרפואה הציבורית והפרטית בישראל, לפעמים טעויות קורות והנזק בהתאם. עו"ד ניסן מנו מסביר כיצד עלינו לפעול ומה הם זכויותינו במקרים של רשלנות רפואית
עו"ד ניסן מנו |
טיפול רפואי
אילוסטרציה

רובנו בוטחים במערכת הרפואה הציבורית והפרטית בישראל.

הרופאים הישראלים נחשבים מהטובים בעולם. כמו כן, אזרחים רבים של מדינות זרות מגיעים במיוחד לישראל על מנת לקבל טיפול.

עם כל המחמאות, עדיין ישנם מקרים בהם נזק שנגרם לאדם הינו כתוצאה ישירה של טיפול או חוסר טיפול, או אף אבחנה שגויה של הרופא ועל כך יש לתת את הדין.

דע את זכויותיך!

בישראל, יש למטופל זכויות רבות, אולם את חלקן הגדול הוא כלל לא מכיר, וחלקן הנותר, במקרים רבים, נשכח כלא היה.

רובם עקב פערי הכוחות המשמעותיים בין רופא לחולה. לדוגמא, כאשר מטופל מרגיש שמשהו אינו מתנהל כשורה ומפנה שאלה אל הרופא – אך נענה בתשובה קצרה ובשפה שלא תמיד מובנת לאדם הפשוט.

במקרים רבים, החולה יסתפק בתשובה הלקונית של הרופא ולא ישאל בשנית מפאת העובדה שהרופא פירושו סמכות, והמטופל פוחד להתעמת איתו.

כעת, הוסיפו אל המשוואה את תלותו של החולה ברופא, וקבלו את חוסר הרצון לערער את היחסים ביניהם על מנת שימשיך לקבל טיפול הולם.

עורך דין ניסן מנו
עו"ד ניסן מנו

אל חשש!

בדרך כלל, האשמה לא חלה על המטופל, מכיוון שעל הרופאים מוטלת חובת הזהירות והאחריות המוגברת.

בהתאם לכך, גם בתי המשפט מחמירים מאוד עם גורמי הרפואה, בין היתר בשל פערי הכוחות הגדולים בין רופא למטופל.

אנשים רבים סובלים מרשלנות רפואית קשה ומובהקת, אך חוששים לקחת את זה צעד אחד קדימה לכיוון תביעה. לכן, הדבר החשוב ביותר שיש לדעת, לפני הכל – הוא שאין ממה לחשוש ומשרד עו"ד ניסן מנו, כאן בדיוק בשביל לתת לכם את הכוח המשפטי והייעוץ הראוי והנכון על מנת שתוכלו לקבל את זכותכם הבסיסית לקבלת טיפול רפואי הולם.

רשלנות רפואית- קווים לדמותה (דוגמה לרשלנות רפואית)

ניתוחים שלא צלחו בגלל פגם טכני בביצוע, כמו השארת כלי ניתוח בגופו של המטופל, מינון יתר של הרדמה במהלך ניתוח – דבר העלול לפתח נזקים קשים ואפילו מוות, אספקת מרשמים לתרופות שלא תואמת את המטופל, איחור או עיכוב באבחון מחלות שונות, חוסר מעקב הולם שמוביל למצב חמור, התרשלות בניתוחי קוסמטיקה וניתוחים פלסטיים, רשלנות במעקב הריון המפספס מומים בעובר שנולד כתוצאה מכך עם שיתוק מוחין או לקות אחרת, אי מתן הסברים בדבר תופעות לוואי וסיכונים הכרוכים בניתוח, ביצוע ניתוחים מיותרים מבלי שהייתה הערכה מספיק טובה, ועוד מקרים רבים.

לאתר ניסן מנו – משרד עורכי דין לחצו כאן.


עו"ד ניסן מנו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות